بیستم اردیبهشت ماه زمان ورود عشایر به استان

با نزدیک شدن به زمان کوچ عشایر جلسه ای صبح امروز با حضور مدیران کل و نمایندگان دستگاههای مربوطه در محل دفتر رئیس کل دادگستری استان برگزار شد و 20 اردیبهشت ماه سال 95 به عنوان زمان ورود عشایر به استان اعلام گردید.
کد خبر: ۸۶۴۹۸۱۷
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

به خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری، سید عبدالله موسوی ضمن تسلیت ایام سوگواری و عزاداری حضرت زهرا(سلام الله علیها) منابع طبیعی و محیط زیست را موهبتی الهی دانست و هرگونه تغییر و دخل و تصرف در آن را موجب متضرر شدن انسان بیان کرد.

وی با تأکید بر این مهم که باید به منابع طبیعی نگاهی فراملی داشته باشیم حفاظت از مراتع و محیط زیست را نیازمند برنامه ریزی دقیق و هماهنگی کلیه دستگاههای ذیربط ذکر نمود.

رئیس کل دادگستری با اشاره به نحوه کوچ سالانه عشایر و وضعیت دامپروری و چرای دام در استان خواستار اهتمام جدی دستگاه های متولی امر در حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب مراتع همراه با حفظ و احترام به کرامت انسانی عشایر شد.

لازم به ذکر است در این جلسه مصوب گردید کلیه دستگاههای مربوطه طرح و برنامه خود را در خصوص ساماندهی ورود و خروج عشایر به استان با لحاظ نمودن جامع نگری و واقع بینی ارائه نموده تا پس از بررسی در کمیته مربوطه جهت اخذ تصمیمات لازم به نهاد محترم ریاست جمهوری و هیأت دولت ارسال گردد.

 همچنین در این جلسه زمان ورود عشایر به استان در مناطق آزاد و حفاظت شده به ترتیب بیستم و سی یکم اردیبهشت و زمان خروج آنها از استان 20 شهریور ماه تعیین گردید.

در پایان نیز مقرر شد کلیه دستگاهها و نهادهای مسئول ضمن نظارت دقیق و اجرای اقدامات لازم در این زمینه با دستگاههای همتای خود در استانهای همسایه هماهنگی های لازم را انجام و حوزه های قضایی استان نیز با مجرمان به صورت جدی برخورد نمایند.

ارسال نظرات