مسئول فرهنگی اردوگاه شهید باکری خرمشهر در گفتگو با «بسیج»:

هنرمندان ولایتمداری حضرت زهرا (س) را معرفی کنند

هنرمندان باید از خصوصیات حضرت زهرا (س) از جمله ولایت مداری،اخلاق مداری ،همسرداری و... را آن طوری که مقام معظم رهبری فرمودند به زبان هنر بیان کنند
کد خبر: ۸۶۵۰۱۰۶
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷

حجت الاسلام رضوان پور در گفتگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج به خرمشهر با اشاره به انجام کارهای فرهنگی در اردوگاه شهید باکری خرمشهر گفت: در مباحث فرهنگی سعی بر این بوده که شهدای شاخص دفاع مقدس و مدافع حرم را به جوانان معرفی کنیم چرا که گاهی برخی از جوانان می گویند که ما الگویی در زندگی نداریم و ما می توانیم این شهدا را به عنوان الگو به آنها معرفی کنیم.

وی افزود:کل ظرفیت مجتمع اردوگاهی خرمشهر 30 هزار نفر است و در حال حاضر حدود 20 استان از استانهای کشور در این اردوگاه زائر آورده اند.

مسئول فرهنگی اردوگاه شهید باکری خرمشهر خاطر نشان کرد: برنامه های فرهنگی زیادی در این اردوگاه مثل برگزاری جشنواره سرزمین نور داریم که مهمترین هدف از برگزاری آن،انتقال فرهنگ ایثارو شهادت در بین نسل های جوان و امروی است.

حجت الاسلام رضوان پور با بیان اینکه معرفی نسل اول انقلاب و دفاع مقدس به نسل جدید از اهمیت بالایی برخوردار است،افزود: ما باید شهدا را به نسل جوان معرفی کنیم تا شهدا در طول زمان به فراموشی سپرده نشوند.

وی در ادامه درباره ی ولایت پذیری حضرت فاطمه زهرا(س)گفت:امام زمان (عج)در حدیثی می فرمایند:ان فی امی فاطمه اسوة لی این حدیث نشان می دهد که بعد معنوی یک انسان کامل فرق ندارد مونث باشد یا مذکر. حضرت فاطمه ی زهرا (س) برای مردم است و مردم می توانند با استفاده از ابعاد معنوی و اخلاقی ایشان در زندگی خودشانفت استفاده کنند.

مسئول فرهنگی اردوگاه شهید باکری خرمشهر خاطر نشان کرد:هنرمندان باید از خصوصیات حضرت زهرا (س) از جمله ولایت مداری،اخلاق مداری ،همسرداری و... را آن طوری که مقام معظم رهبری فرمودند به زبان هنر بیان کنند چون دنیا، دنیای هنر است و اگر بتوانند از این راه ورود کنند موثر خواهند بود چر که الآن جوانان مشتاق هنر هستند و اگر بتوانیم هنر را در بحث معنویت و سیره ی اهل بیت(ع) بیاوریم می توانیم الگوی خوبی برای جوانان بیاوریم.

ارسال نظرات