در جلسه ای مطرح شد

لزوم همكاري مجدانه‌ي كميته‌ي امداد و سپاه پاسداران استان

در جلسه‌ اي كه با حضور مديركل كميته‌ي امداد و معاون اجرايي سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبيل تشكيل شد، هر دو مسئول بر لزوم همكاري در جهت بهره‌گيري از ظرفيت مراكز نيكوكاري تأكيد كردند.
کد خبر: ۸۶۵۰۲۰۸
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، بهروز زلالي مديركل كميته‌ي امداد استان اردبيل در اين جلسه با اشاره به اينكه در حال حاضر 25 مركز نيكوكاري در سطح استان ايجاد شده است، بيان كرد: مردم شريف استان در سالجاري بالغ بر40 ميليارد ريال به مراكز نيكوكاري مساعدت كرده‌اند كه جاي بسي اميدواري دارد تا با استفاده از ظرفيت اين مراكز روحيه‌ي همدلي و همياري را در بين آحاد مردم تقويت نماييم.

وي هماهنگي و همسويي مساجد و مراكز نيكوكاري را در توسعه‌ي برنامه‌هاي فرهنگي و اجتماعي بسيار مؤثر دانست و اظهار داشت: چنين مراكزي ابزار مهم فرهنگي، معنوي، اجتماعي و اقتصادي محسوب مي‌شوند كه سرمايه گذاري بر روي آنها مي‌تواند تأثيرات و مزيت‌هاي فراواني را در محل به دنبال داشته باشد.

زلالي با اعلام اينكه تلاش داريم تا هر مسجد را به عنوان يك واحد نيكوكاري معرفي كنيم، افزود: در اين راستا همكاري‌هاي مناسبي با امام جماعات و هيئت امناي مساجد صورت گرفته است كه اميدواريم شاهد توفيقات روز افزون در اين زمينه باشيم.

مديركل كميته‌ي امداد استان اردبيل با بيان اينكه سپاه پاسداران را پشتوانه‌ي محكمي براي خود مي‌دانيم، گفت: بي‌شك توسعه‌ي همكاري‌ها آباداني منطقه و شادابي، نشاط و اميدواري افراد محروم را رقم خواهد زد.

اين مقام مسئول با بيان اينكه از سازمان بسيج مستضعفين و سپاه پاسداران خواستار همكاري ويژه هستيم، اذعان كرد: پايگاه‌هاي مقاومت كه اكثرا در مساجد مستقر هستند نيز مي‌توانند در ترويج و تبليغ چنين مراكزي نقش موثري ايفا كنند.

وي با ذكر اين نكته كه 71 درصد از روستاهاي استان تحت پوشش كميته‌ي امداد هستند، اضافه كرد: ساكنين نيازمند يك هزار و 200 روستا تحت پوشش اين نهاد قرار دارند كه براي رفع مشكلات اساسي آنان نياز به همياري هر چه بيشتر سپاه و بسيج سازندگي داريم.

وي با اشاره به اينكه فعاليت‌هاي كميته‌ي امداد و سپاه پاسداران در مباحث امنيت، عزت و كرامت يكايك هموطنان بسيار حائز اهميت است، ادامه داد: خدمتگذاري به محرومين افتخاري بس بزرگ براي هر انساني است كه بسيار مفتخريم در نظام مقدس جمهوري اسلامي دستگير اقشار آسيب پذير هستيم.

زلالي ضمن قدرداني از همكاري‌هاي مجدانه‌ي مسئولين سپاه استان، گفت: اميدواريم تمامي اين همكاري‌ها مورد عنايت و لطف خداوند متعال قرار گيرد.

در ادامه‌ي اين جلسه، سرهنگ پاسدار سيدشفيع حسيني معاون اجرايي سپاه استان اردبيل تلاش‌هاي كميته‌ي امداد در جهت فقرزدايي را شايسته‌ي تقدير عنوان كرد و گفت: سرمايه‌ي كميته‌ي امداد اعتماد مردم است كه با بهره‌مندي از آن مي‌توانيم قله‌هاي بسياري را فتح كنيم.

وي با بيان اينكه آمادگي داريم تا از هر لحاظ دوشادوش امدادگران كميته‌ي امداد در جهت رفع محروميت همكاري كنيم، افزود: در جهت عملياتي ساختن فعاليت‌ها، بهتر است كه بصورت ماهانه جلساتي بين مسئولين هر دو دستگاه صورت گيرد تا بتوانيم به اهداف مدنظر با سرعت بيشتري دست يابيم.

سرهنگ حسيني با اشاره به اينكه به عنوان نيروي افتخاري كميته‌ي امداد سعي خواهيم داشت تا عزت و جلال خانواده‌هاي محروم را به آنان بازگردانيم، اظهار داشت: استفاده از ظرفيت بسيج، موجب سرافرازي هر سازمان و نهادي مي‌شود كه با تمامي وجود و بسيجي وار در راه محروميت زدايي قدم خواهيم گذاشت.




خبر و عکس از جعفر مکارمی

ارسال نظرات