خودرو با اختلافات جهانگیری و نعمتزاده عقبتر میرود!
به گزارش خبرگزاری بسیج هفته گذشته اختلافات پنهان اسحاق جهانگیری معاون اول رئیسجمهور و محمدرضا نعمتزاده وزیر صنعت با تغییر و تحولات در سازمان گسترش صنعت آشکار شد. نعمتزاده هفته گذشته نوروززاده رئیس سازمان گسترش که مورد حمایت معاون اول رئیسجمهور بود را برکنار کرد و به جای وی منصور معظمی را گمارد. نورورزاده قصد برکناری جمالی مدیرعامل شرکت سایپا را داشت و نعمتزاده با تغییرات در سازمان گسترش مانع از این کار شد تا اختلافات مسوولان رده بالای کشور بیش از پیش آشکار شود.
محمد حسن شجاعی فرد رییس دانشکده خودرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه اختلاف آقایان جهانگیری و نعمت زاده منجر به تغییرات در سازمان گسترش صنعت شد، اظهار داشت: اختلافات مدیریتی در عرصههای مختلف به ویژه اقتصادی آسیب میزند. در حوزه خودرو نیز شاهد این اعمالنطزننده بوده است و صنایع خودروسازی نیز از این اعمال نظرها بی بهره نبوده است.
وی افزود: انتخاب مدیران خودرو سازی بر مبنای سیاستگذاری دولت است نه بر اساس لیاقت و شایستگی افراد.
شجاعی فرد خاطر نشان کرد: سیستم خودروسازان کشور تا زمانی که دولتیاست نمیتواند مانوری در عرصه صنعت داشته باشند و رشد و توسعهای را نخواهد داشت.
رییس دانشکده خودرو با انتقاد از اینکه تغییرات متعدد در سطح مدیریت سایپا خسارات مالی سنگینی را خواهد داشت افزود: تغییر یک مدیر تغییر فردی نبوده است بلکه تغییر در سازماندهی، ساماندهی نیروی انسانی است.
وی گفت: این احتمال میرود مدیر جدید سایپا بر اساس سیاست دولت بوده است نه لیاقت و مدیر قبلی انتظارات مورد دلخواه دولتمردان را کمتر در نظر داشته است.
این کارشناس اقتصادی اذعان داشت: اختلافات وزراء و مسوولان صنعت خودرو سازی را به رکود برده است. مهمتر این که این سیاستها موجب شده صنعت خودرو بعد از 50 سال به شکل مونتاژی باقی مانده است.