مدیرکل هواشناسی استان اردبیل:

سامانه اطلاع‌رسانی به رانندگان فعال خواهد شد

سال آینده سامانه اطلاع‌رسانی به رانندگان را با هماهنگی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان را فعال خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۶۵۰۹۹۵
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی رحمتی در نشست هم‌اندیشی مدیران دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در اردبیل اظهار داشت: با وجود برخی کمبودها و کاستی‌ها در تجهیزات اداره کل هواشناسی اما توانایی‌های این اداره کل مناسب و مطلوب است.

وی افزود: هواشناسی استان با بهره‌گیری از بسترهای مخابراتی پیشرفته و هدایت و راهبری ایستگاه‌های منصوبه توانایی پایش وضعیت جوی و پیش‌بینی هوا در نقاط مختلف استان را دارا بوده و در این زمینه پیش‌بینی‌های درستی را انجام می‌دهد.

دولتی‌مهر راه‌اندازی و توسعه سامانه‌های هواشناسی کاربردی و کاربرمحور را از جمله برنامه‌های سال آینده برشمرد و بیان کرد: براساس تفاهم نامه‌های منعقدشده با برخی دستگاه‌ها نظیر آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، شیلات و سایر نهادها اطلاع‌رسانی مستقیم وضعیت هوای استان به کاربران انجام می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه در سال آینده سامانه اطلاع‌رسانی به رانندگان را با هماهنگی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان را فعال خواهیم کرد، گفت: در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های لازم و اساسی انجام شده است.

وی تصریح کرد: استان اردبیل به دلیل کوهستانی بودن جزو استان‌های مخاطره آمیز بوده که بر این اساس برای تجهیز استان به رادار هواشناسی حدود 6 میلیارد ریال هزینه شده و 2 میلیارد ریال دیگر نیز مورد نیاز است تا بتوانیم به طور کامل این سامانه را در استان راه‌اندازی کرده و از مزایای آن بهره‌مند شویم.

ارسال نظرات