خبرهای داغ:
26 اسفند ماه؛

یادواره سردار شهید«حسن ترک»شهید شاخص استان همدان برگزار می‌شود

مراسم گرامیداشت سردار شهید «حسن ترک»، شهید شاخص استان همدان در سال 94، چهارشنبه 26 اسفند ماه در همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۵۱۰۵۵
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مراسم گرامیداشت شهید شاخص استان در سال 94، سردار شهید «حسن ترک» فردا چهارشنبه 26 اسفند ماه در همدان برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا ساعت 9:30 در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار می‌شود.

از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این مراسم می‌توان به سخنرانی وخاطره گویی، نمایشی از زندگینامه شهید «حسن ترک» و رونمایی از شناسنامه شهدای شاخص استان و شهید «همدانی» و شهید «حق‌گویان» شهید شاخص کشوری اصناف اشاره کرد.

گفتنی است؛ سردار شهید «حسن ترک» جانشین طرح و عملیات لشگر 32 انصار الحسین (ع) در سال جاری به عنوان شهید شاخص استان همدان معرفی شد.

سردار رشيد دين خدا شهيد «حسن ترك» همان نوزادي بود كه در سال ۱۳۴۱ از شهر تهران برای ‌ياري امام خود چشم بر جهان گشود و در اين راه از همان طفوليت كوشش خستگي ناپذيري را آغاز نمود، دوران تحصيل را با موفقيت پشت سر گذاشت كه خرمن وجودش با آتش مقدس انقلاب زبانه كشيد، در كنار شهيدان «ميرزايي» و «كيانيان» رشد كرد، آگاهي يافت و مطالعه نمود تا قوي‌تر و مقاوم‌تر مقابل انديشه‌هاي التقاطي منافقان، چپ‌ها و عناصر ليبرال بايستد و با منطق ايماني همان سربازي باشد كه امام به او دل بسته بود.

پس از اخذ ديپلم در سال ۱۳۶۰ از دبيرستان ابن سينا با عضويت در سپاه پاسداران فصل نويني در راه پر مخاطره و سخت مبارزه را بر خويش گشود.

ابتدا مسئول پذيرش سپاه گرديد، اما عشق به جهاد در ميدان بلا، او را از شهر به جبهه كشانيد و رفت تا مردانگي را در عمل نشان دهد.

عليرغم ميل فرماندهان، در عمليات فتح المبين سرافرازانه شركت كرد و اين در حالي بود كه تنها طعم شيرين جهاد مي‌توانست روح بيقرار او را آرامش دهد و جز اين به چيزي تن نمي‌داد. به‌دليل لياقت و كارايي، در عمليات مسلم بن عقيل فرماندهي گردان كميل به او واگذار شد كه منجر به مجروح شدن وي گرديد.

در عمليات والفجر مقدماتي و والفجر(۱) با سمت دستيار محور حضور يافت كه پس از سه روز مقاومت بر اثر تركش خمپاره از ناحيه كتف و فك آسيب ديد. در عمليات والفجر (۲) سمت معاون مسئول محور و در عمليات والفجر (۴) مسئوليت تيپ عمار را بر عهده داشت، او در عمليات والفجر (۵) در چنگوله مسئول محور بود و سرانجام آخرين حضور او در محفل عشق بازي والفجر (۸) بود كه در اين عمليات مسئوليت طرح و عمليات تيپ انصارالحسين (ع) را بر عهده گرفت و با پرواز عاشقانه‌اش بر آرمان‌هاي مقدس انقلاب صحه نهاد و به مأواي خويش رسيد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات