دبیر ستاد تسهیلات نوروزی تفت تشریح کرد

آمادگی کامل تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان تفت برای نوروز

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی تفت از آمادگی ستاد تسهیلات نوروزی برای استقبال از مسافران نوروزی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۱۳۹۳
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از تفت: سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان تفت گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و در طي جلسات متعدد ستاد تسهيلات نوروزي که در فرمانداري تشکيل شد و ایجاد کمیته های مختلف، تمام دستگاه‌ها مرتبط با سفرهاي نوروزي آمادگي و هماهنگي‌هاي لازم را جهت استقبال و پذيرايي از مسافران نوروزي در ايام نوروز 94 انجام داده و هيچگونه مشکلي در اين رابطه وجود ندارد.

«مهدی جمالیان» اضافه کرد: نیروی انتظامی و پلیس راه این شهرستان عهده‌دار تأمین امنیت جاده‌ای و اماکن پرترافیک و پرجمعیت مسافران خواهد بود و اداره راه و شهرسازی نیز در تسهیل و ایمن سازی جاده‌ها فعالیت خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مدیریت اسکان مسافرین نوروزی، هماهنگی هتل ها ، مهمان سراها توسط میراث فرهنگی تفت و مدیریت خانه معلم و ستاد اسکان توسط کمیته اسکان یا همان اداره آموزش و پرورش شهرستان خواهد بود.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی گفت: شهرداری تفت نیز اقدام به آذین‌بندی و مرتب‌کردن مبلمان شهری، پاکسازی پارک‌ها، فضاهای و روشنایی و نورافشانی میادین و معابر عمومی خواهد کرد.

وی ادامه داد: برای آماده‌سازی و پاکسازی اماکن تاریخی و فضاهای گردشگری، نصب بنر در ورودی‌های شهر، توزیع بروشور و دفترچه راهنمایی گردشگری اداره هلال احمر شهرستان وارد عمل خواهد شد.

جمالیان، از خدمات اداره اوقاف و امور خیریه در امر ساماندهی بقاع متبرکه، مساجد و ... خبر داد و افزود: پيش بيني مي‌شود با توجه به اطلاع رساني‌هايي که صورت گرفته و تبلیغاتی که در طول سال جهت شناساندن بناهای تاریخی شهرستان توسط میراث فرهنگی انجام شده، امسال شاهد رشد آمار بازديدکنندگان باشيم.

وي از جمله اقدامات ميراث فرهنگي تفت در ايام نوروز را برگزاری جشنواره بازی ها بومی و محلی و غذاهای سنتی در روستای تاریخی رشکوئیه و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و معرفی آداب و رسوم در روستای مبارکه دانست و گفت: نظافت و آماده سازي بناهاي تاريخي جهت بازديد مسافران نوروزي، آماده سازي موزه مردم شناسي، عرضه بروشور معرفي آثار تاريخي و نقشه راهنماي گردشگري شهرستان به ادارات شهرستان و مسافران نوروزي از دیگر اقدامات این اداره است.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان تفت گفت: تفت دارای بناهای ارزشمند و متعدد تاریخی است و از مهمترین آنها که در سالهای گذشته بیشترین بازدیدکننده را داشتند میتوان به: بافت تاریخی روستای اسلامیه، مجموعه تاریخی امام شهر تفت، بافت تاریخی روستای مبارکه و چم، باغ صدری تفت، بافت روستای تاریخی توران پشت اشاره کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تنها هتل شهرستان تفت با ظرفیت 100 تخت آماده پذیرایی از گردشگران است، ادامه داد: از جمله تفرجگاه های زیبای تفت که مسافران می توانند از آن استفاده کنند تفرجگاه های دره گاهان، چشمه تامهر، سنگ عروس نیر، روستاهای ییلاقی ده بالاو طزرجان و بام سخوید است.

وی در پایان با آرزوی سفری خوش برای مسافران نوروزی، اذعان داشت: شماره تلفن 32623800-035 آماده هر گونه پاسخ گويي و اطلاع رساني به مسافران عزيز در اين شهرستان مي‌باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار