افتتاح نمایشگاه عکس نوروز در کردستان

با حضور فرماندار سنندج و مدیر کل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری و تنی چند از مسولین استان نمایشگاه عکس نوروز در سنندج افتتاح شد.
کد خبر: ۸۶۵۱۴۱۶
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ظهر سه شنبه (25 اسفند ماه) با حضور فرماندار سنندج و مدیر کل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری و تنی چند از مسولین استان نمایشگاه عکس نوروز در سنندج افتتاح شد.


سید محسن علوی مدیر کل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: عکس و فیلم دو وسیله تاثیر گذار برذهن مخاطبان می باشد و در این میان عکس از چنان قدرتی در انتقال احساسات ٬ عواطف ٬ فرهنگ و .. تاثیر دارد که شاید در سایر رسانه های جمعی کمتر آن را یافت.

وی گفت: کردستان و فرهنگ و جاذبه های بی بدیل و کمتر شناخته شده آن طی سالیان گذشته به توجه آنچنانی نشده است لذا ما بر ان شدیم تا نخستین جشنواره عکس نوروز در کردستان را با همکاری انجمن سینمای جوان و شهرداری سنندج برگزار نماییم.

وی ادامه داد: این جشنواره با موضوع‌های مانند آداب و رسوم و آیین‌های خاص مردم کردستان در ایام نوروز اعم از خرید، سفره هفت‌سین، نگرش مردم به نوروز، نگاه ویژه به حاشیه‌های نوروز، رقص محلی (هه‌لپرکی)، مسافرت، طبیعت، دید و بازدید و هر موضوع دیگری که مرتبط با جشنواره باشد برگزار می شود.

علوی با بیان اینکه اگر حمایتهای مالی از این جشنواره طی سال آتی شود خیلی پر بارتر و در تهران یا یک کشور خارجی این نمایشگاه را به منظور معرفی فرهنگ کردستان در راستای جذب گردشگران بیشتر به استان برگزار نماییم.

ارسال نظرات