معاون شهردار اردبیل:

نورپردازی‌ها تاثیر بسزایی در ایجاد فضاهای شهری پویا دارند

نورپردازی‌ها تاثیر بسزایی در عناصر سخت و نرم منظر و ایجاد فضاهای شهری پویا در طول ساعات شب، افزایش خوانایی، سرزندگی، سکونت پذیری، امنیت و رونق اقتصادی شهر دارند.
کد خبر: ۸۶۵۱۴۴۰
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، یوسف محمدی در جلسه بررسی نحوه انجام پروژه‌های نورپردازی در شهر اردبیل اظهار داشت: فعالیت‌های شبانه به مرور به قسمتی از زندگی شهری تبدیل شده است و تقریبا تمامی فعالیت‌های شهری که پیش از این در روشنایی روز امکان پذیر بوده، اینک در شب و به کمک نور مصنوعی قابل انجام است.

وی با اشاره به مورد پروژه نورپروازی شهری شامل خیابان ساحلی، میدان مادر، پل عابر پیاده آرازعلی، پل یعقوبیه و پل ابراهیم‌آباد گفت: ادامه فعالیت‌های روزانه در شب تغییرات تدریجی بر سیمای شبانه شهرها اعمال می‌کند و در واقع سیمای شبانه، بخشی از طراحی منظر یک شهر است که می‌تواند در ارتقای کیفیت فضای شهری تأثیر گسترده‌ای داشته باشد و تصور مخاطب از شهر در ساعات شب را شکل دهد.

محمدی تصریح کرد: شناخت ویژگی‌های شهر و سیمای شبانه آن، مطالعه نور و اثرات آن در محیط، تکنیک‌ها و اهداف نورپردازی و طراحی منظر شهری شامل اهداف عملکردی، زیبایی شناسانه و هویت بخشی و فعالی‌ های جمعی شهروندان و تأثیر آنها در شکل دادن به سیمای شبانه شهر به معماران منظر و مدیران شهری در طراحی و مدیریت کیفیت سیمای شبانه شهرها کمک می‌کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اردبیل بیان کرد: به دلیل استقبال گسترده طراحان، برای ارتقای کیفیت طرح‌ها مقرر شد تا فرصت دوباره به طراحان داده شود تا طرح‌ها و پیشنهادات خود را تا تاریخ 25 اسفندماه امسال به شهرداری اردبیل ارسال کنند.

وی با اشاره به نقش نورپردازی بناها و المان‌های شاخص افزود: این نورپردازی‌ها تاثیر بسزایی در عناصر سخت و نرم منظر و ایجاد فضاهای شهری پویا در طول ساعات شب، افزایش خوانایی، سرزندگی، سکونت پذیری، امنیت و رونق اقتصادی شهر و در نهایت ارتقای کیفیت شهر اردبیل در شب و سیمای شبانه شهر می‌شود.

ارسال نظرات