رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل:

بی‌احتیاطی در چهارشنبه‌‌سوری 70 مصدوم به همراه داشت

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: بی‌احتیاطی در چهارشنبه آخر سال سبب شد تا 70 نفر دچار مصدومیت و مجروحیت شده و به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شوند.
کد خبر: ۸۶۵۱۴۶۳
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از فارس، غلامرضا حمید خلق در گفت‌وگویی با بیان اینکهبی‌احتیاطی در چهارشنبه آخر سال سبب شد تا 70 نفر دچار مصدومیت و مجروحیت شده و به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شوند، اظهار کرد: این حوادث و سوانح در حالی از عصر دیروز تا صبح امروز اتفاق افتاده است که اغلب آسیب‌دیدگان در حال حاضر وضعیت مناسبی داشته و تعدادی از آنها نیز از بیمارستان مرخص شدند.

وی بیشترین حوادث رخ داده را مربوط به سوختگی و همچنین ضربه از محل چشم و صورت اعلام کرد و افزود: بیشتر مراجعه به مراکز درمانی را مردان تشکیل می‌دهند و تنها 18 مصدوم زن در حوادث چهارشنبه سوری داشتیم.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌دیدگان از گروه سنی و نوجوان بودند، گفت: تنها تعداد محدودی از این آسیب‌دیدگان که عمدتا سوختگی‌ها را شامل می‌شود تحت مراقبت قرار گرفتند.

اما حکایت چهارشنبه‌سوزی حکایت تلخ، ناگوار و تکان‌دهنده‌ای است که به رغم همه هشدارها توصیه‌های که از سوی مسئولان انجام شده است و مراقبت‌هایی که خانواده‌ها داشتند حوادث چهارشنبه‌سوری در شهرهای مختلف استان اردبیل به مصدومیت بیش از صدها نفر منجر شده به طوری که گفته می‌شود چندین واحد مسکونی نیز دچار خسارت کلی و جزئی شدند.

به نسبت سال‌های گذشته و به رغم شرایط متفاوتی که در استان اردبیل از لحاظ جوی حاکم بود حوادث چهارشنبه سوری به نسبت سال‌های گذشته یک روند روبه رشدی را نشان می‌دهد و همچنان آیین‌ها و آداب و سنن سابق جای خود را به برخی آسیب‌های خطرآفرینی‌ داده که نگرانی‌ها را چندین برابر کرده است.

ارسال نظرات