اعزام اولین کاروان دانشجویی راهیان نور هرمزگان

مسئول دانشجویی بسیج هرمزگان گفت: 400 نفر از اولین کاروان دانشجویان هرمزگانی به وسیله 9 اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.
کد خبر: ۸۶۵۱۷۰۸
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، جواد بیژنی در گفتگو با مهر در مورد اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق جنگی جنوب کشور گفت: اعزام کاروان دانشجویی راهیان نور طی چهار کاروان انجام خواهد شد که اولین گروه شامل 400 نفر از دانشجویان دانشگاه های پیام نور، آزاد، فرهنگیان و دانشگاه علمی – کاربردی با پنج دستگاه اتوبوس عازم مناطق جنگی جنوب کشور خواهند شد.

بیژنی افزود: کاروان دوم 22 اسفند ماه جاری دانشجویان دانشگاه های قشم شامل دانشجویان علوم پزشکی، پیام نور، آزاد، سماء و غیر انتفاعی و کاروان سوم 22 اسفندماه، دانشجویان دانشگاه هرمزگان و کاروان چهارم 23 اسفند ماه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی به مناطق جنگی اعزام خواهند شد.

وی با  تشکر از دانشگاه هایی که همکاری لازم را داشتند، تصریح کرد: این پنج کاروان شامل دانشجویان دانشگاه های آزاد، پیام نور جامع استان، دانشگاه هرمزگان، علوم پزشکی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه جامع علمی –کاربردی و فنی و حرفه ای بوده و گروه های اول و دوم  پنج روز کاروان دانشگاه هرمزگان هفت روز و کاروان علوم پزشکی شش روز در این سفر خواهند بود.

وی با اشاره بر اینکه هر کاروان بطور جداگانه برنامه خواهد داشت، ابرازداشت: برخی مناطق بازدیدی کاروانها متفاوت خواهد بود.

به گفته وی بازدید دانشجویان هرمزگانی از شمال خوزستان شروع و تا جنوب ادامه خواهد داشت. دانشجویان هرمزگانی علاوه بر مناطق جنگی شلمچه، طلائیه، فکه، اروند، هویزه، دهلاویه، از دو کوهه و سدکرخه نیز بازدید خواهند داشت.

بیژنی عنوان کرد: به ازای هر دو اتوبوس یک نفر از راویان دفاع مقدس و همچنین راویان جوان دانشجو که دوره روایتگری را سپری کرده اند حضور داشته و چگونگی وقایع و عملیات هشت سال دفاع مقدس را بازگو می کنند.

وی با اشاره بر اینکه در مجموع امسال هزار نفر از دانشجویان به راهیان نور اعزام می شوند، هدف از اعزام دانشجویان به مناطق نامبرده الگوسازی برای جوانان و معرفی الگوی برتر، ایجاد روحیه شهادت طلبانه و روحیه حماسی و همچنین آشنایی با چگونگی عملیات در هشت سال دفاع مقدس برشمرد.

 

 

 

 

ارسال نظرات