فرمانده نیروی انتظامی در اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی سرزمین نور:

تاثیر یاد شهدا در کاهش جرم و مشکلات اجتماعی/ پیشرفت های نظامی و دفاعی در دوران تحریم حاصل شده است

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه هر جا که نام و یاد شهدا بیشتر بوده، جرم و مشکلات اجتماعی کمتر شده است،گفت:در دوران تحریم بود که در حوزه های مختلف و در ابعاد فرهنگی،اقتصادی، نظامی و دفاعی رشد پیدا کردیم.
کد خبر: ۸۶۵۲۰۱۵
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج به خرمشهر،سردارحسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در اختتامیه سیزدهمین دوره از جشنواره ملی سرزمین نور که در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد، با اشاره به اینکه امنیت و آسایس امروز ما حاصل رشادت های شهدا در دوران دفاع مقدس گفت:اگر رشادت ها و ایثارگری های شهدا در دوران دفاع مقدس نبود، ما امنیت و آرامش امروز  را نداشتیم و این شهدا بودند که استقلال و آزادی را برای ما به ارمغان آوردند و "ما آماده ایم" شعار امسال راهیان نور برگرفته از این است که راه شهدا ادامه دارد.

وی ادامه داد:هر چقدر که ایثارگری و فداکاری های شهدا در کشور یادآوری شود،ارزش ها،اصول و مبانی دفاع مقدس در جامعه پررنگ تر می شود و هر جا که نام شهدا و رزمندگان ما مطرح بوده، بزرگواری،رافت،مهربانی،همدلی وهم زبانی بیشتر بوده است.

سردارحسین اشتری با بیان اینکه هر جا که نام و یاد شهدا بیشتر بوده، جرم و مشکلات اجتماعی کاهش داشته است، افزود: ما در نیروی انتظامی با آسیب های اجتماعی برخورد داریم و کارهای پیشگیرانه انجام می دهیم و در بررسی ها و تحقیقات پژوهشگران نیروی انتظامی مشخص شده است که جرایم و آسیب ها در شهرها و روستاها و هر منطقه ای که مردم آن محلات بر مبانی دینی و اعتقادی و شهدا اعتقاد داشتند،جرایم و تخلفات کمتر بوده است.

وی افزود: هر جا که یاد شهدا بوده،دینداری و دین پروری بیشتر و مشکلات کمتر بوده است و همه این ها به برکت شهداست و معتقدم که باید فرهنگ ایثار و شهادت را اول در وجود خودمان سپس در خانواده و بعد در محیط کار و جامعه ترویج دهیم و بالاترین خدمت در کشور خدمت در جهت ارتقای روحیه معنوی و ایثارگری است.

فرمانده نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: رزمندگان دفاع مقدس به تنهایی در مقابل دشمن بعثی متجارز که اکثر کشورها حامی او بودند،ایستادگی کردند و یک وجب از خاک کشورمان را هم در اختیار آنها نگذاشتند و تاریخ کشورمان نشان داده است که هر موقع که جنگی صورت گرفته،بخشی از کشورمان جدا شده است و تنها دورانی که حتی یک وجب از خاک ما به تجاورز دشمن نیفتاده،دوران شکوهمند دفاع مقدس بوده است؛دورانی که تمام کفر در مقابل ایمان و استقامت ایران اسلامی صف کشیده بودند و سرانجام شکست خوردند.

سردار اشتری افزود: در دروان دفاع مقدس به دلیل روحیه انقلابی و ایمان مردم و همچنین حمایت های امام خمینی (ره) و ولایت فقیه بود که پیروز شدیم و همچنان روحیه مقاومت در مردم ما وجود دارد و استقامت در مقابل تحریم های آمریکا و انگلیس و دشمنان انقلاب، نمونه بارزی بر تداوم روحیه مقاومت پذیری مردم ما است.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد:در دوران تحریم بود که در حوزه های مختلف و در ابعاد فرهنگی،اقتصادی و نظامی رشد پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه مناطق عملیاتی دفاع مقدس متعلق به همه آزادی خواهان جهان است، ابراز داشت: مناطق عملیاتی دفاع مقدس متعلق به همه آحاد مردم و آزادی خواهان جهان است و تا زمانی که این مناطق میزبان زائران و علاقمندان به شهداست،فرهنگ ایثار و شهادت هرگز از تاریخ ایران محو نخواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی بیش از 19 هزار شهید و  بیش از 20 هزار جانباز و ایثارگرد دارد و بعد از دفاع مقدس همچنان باب شهادت در این نهاد نظامی باز است.

ارسال نظرات