عمل به وصیت نامه شهدا تز پایان نامه مومنین انقلابی از دانشگاه دفاع مقدس است

هر کدام از ما در جنگ نرم می توانیم یک «دریا قلی سورانی» باشیم و اگر این امر می خواهد با سطح علمی دانشگاه تطبیق یابد بدانیم تز پایان دانشگاه دفاع مقدس ما وصیت نامه شهداست .
کد خبر: ۸۶۵۲۴۱۴
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶

خبرگزاری بسیج مازندران، سردار میرشکار از فرماندهان دفاع مقدس در گفتگو با سید حسینعلی تقوی خبرنگار بسیج سپاه کربلا در راهیان نور گفت: عید نوروز را به ملت اسلامی و شزیف تبریک عرض نموده و سالی خوش توام با خیر و برکت برای تان آرزو داریم .

میرشکار افزود: می دانیم طی جنگ تحمیلی در منطقه اتفاق بزرگی رخ داد و لشکر 25 کربلا و یگانهای رزم ان در دفاع مقدس با حضور چشم گیر و بی نظیر حماسه هایی را خلق کردند.

فرمانده دفاع مقدس خاطر نشان ساخت: اتفاقی که خیلی مهم بود و بخش کمی از ان برای مردم گفته شد و بخش مهم دیگر ان باید عنوان شود که برای ملت امروز و اینده راهکاری مناسب با توان تجربه ای بالاست.

این بسیجی رزمنده اظهار کرد: حمله عراق هدفی نبود که دشمن پشت جاده اهواز خرمشهر یا منطقه ورودی اهواز پدافند ناقص داشته باشد، حداقل هدف دشمن جداسازی خوزستان از ایران بود.

میرشکار با اشاره به اشتراک مرزی آبی و خاکی عراق با کشور ما و راحتی ورود از طریق مرز خاکی خرمشهر افزود: عراق قبل از جنگ با ایران با تشکیل گروهک خلق عرب زمینه ای فراهم ساخت تا با حمله از بیرون و حمایت همین گروهک، راحتر به هدف برسد لکن حمله زمینی را هم از راه خرمشهر شروع کرد.

وی یاداور شد: در این جنگ هدف تصرف تنها خرمشهر نبود بلکه بلافاصله می خواستند ابادان را هم بگیرند و سپس تمام خوزستان را از ایران جداکنند.

مسئول فرماندهی زمان جنگ بیان کرد: بعد از 40 روز از اغاز جنگ تغییر در تاکتیک عراق وجود امد .

میرشکار افزود: 8ابان 59 عراق روی کارون پل زد و جاده اهواز خرمشهر را گرفت و در ان حمله بسیاری از مردم بی دفاع غارت ، کشته و اسیر شدند و در ادامه تجاوزگری توانست جاده ابادان ماهشهر را هم تصرف کرده و روی بهمن شیر هم پل نصب کند.

سرباز نظام اسلام گفت: با مشاهده نیروهای عراقی در مناطق یاد شده مرد دکه داری برای گزارش موضوع تجاوز عراق به مناطق مدکور با دوچرخه 9 کیلومتر را بی وقفه رکاب زد و خود را به سپاه رساند در حالی که رمق نداشت واقعه را گزارش کرد که عراق وارد کوی ذوالفقاری شد و در پی ان پاسداران وارد عمل شدند.

رزمنده راوی افزود: خرمشهر 19 ماه در تاسخیر دشمنان بود و در خلال ان 5 هزار و 500 شهید را در عملیات بیت المقدس تقدیم نظام کردیم تا به ازاد سازی خرمشهر(خونین شهر) منجر شد.

این راوی ادامه داد: اگر اقدام فداکارانه و هشیارانه و به موقع دریا قلی سورانی(دکه دار) - که در قطعه 44 ردیف 9 بهشت زهرا دفن شد و کسی یادی از او نمی کند- نبود ابادان هم در غفلت نیروهای نظامی سقوط می کرد و سرنوشت جنگ بطور کل عوض می شد چه بسا مانند جنگ های قبل ، تصرف خاک ها اتفاق می افتاد.

میرشکار بیان کرد: امروز هم باید ختی به اندازه کوچک مانند درذیاقلی بیاندیشیم و در مقابل تهاجم دشمن هشیار و بیدار بوده و در جنگ فرهنگی - اقتصادی دشمن اقدام کنیم .

وی متذکر شد: امروز در مناطق عملیاتی حضور یافتیم تا ببینیم رزمندگان در چه سرزمینی و اقلیمی با دشمن جنگیدند و ایثار گریهاا بجای گذاشتند.

سردار سپاه اسلام با اشاره به نام گذاری سال گفت: در سالی که اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام گرفت همه مسئول به انجام وظایف و تکلیف قانونی و شرعی هستیم تا از شعار ها و حرف ها به سمت عمل واقعی و قابل لمس حرکت کنیم.

میرشکار اضافه کرد: هر کدام از ما در جنگ نرم می توانیم یک «دریا قلی سورانی» باشیم و اگر این امر می خواهد با سطح علمی دانشگاه تطبیق یابد بدانیم تز پایان دانشگاه دفاع مقدس ما وصیت نامه شهداست .

وی ادامه داد: وصیت نامه شهدا موقع ای نوشته شد که انان با خدا ی خود معامله کردند و خالصانه انرا به عمل رساندند لدا برای دفاع از حریم اسلام، قران، ولایت فقیه و جامعه اسلامی

خواندن و عمل به وصایای شهد راهی بسیار موثر و شایسته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها