معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار:

رقابتهای شترسواری با استقبال مسافران در منطقه آزاد چابهار برگزار شد

منطقه آزاد چابهار به مناسبت تعطیلات نوروزی رقابت های شترسواری در سواحل پلاژ تیس برگزار کرد که استقبال پرشور مسافران را به همراه داشت
کد خبر: ۸۶۵۲۴۸۲
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار روز دوشنبه به خبرنگار بسیج اظهار داشت: از تمام شترسواران شرکت کننده در این رقابت ها با اهدای جوایزی به رسم یادبود تجلیل شد.
نصیر بارکزهی افزود: برگزاری رقابت های ورزشی در دریا و ساحل چابهار به ویژه شترسواری همه ساله با استقبال بی نظیر مسافران همراه است.
وی گفت: شترسواری در نزد مردم ساحل نشین مکران از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی افزود: علاوه بر شترسواری، رقابت های تیراندازی با اهداف پروازی با حضور گردشگران و مسافران نوروزی در این منطقه برگزار شد.
وی بیان کرد: همچنین در تعطیلات نوروز رقابت های رالی خانوادگی، دارت بانوان، پرواز بادبادک ها، مچ اندازی مردان، طناب کشی، ساخت مجسمه های شنی در سواحل مکران و رقابت های کریکت برگزار می شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: یکی از اهداف منطقه آزاد ایجاد فضایی شاد و به یاد ماندنی برای مسافران است تا علاوه بر تفریح و گردش بتوانند به تماشای رقابت های مختلف ورزشی بپردازند.
بارکزهی با بیان اینکه برای استقبال از مهمانان نوروزی تمهیدات لازم اندیشیده شده است، افزود: بیش از 30 عنوان برنامه شاد و متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و جشنواره های موسیقی و نمایشگاه های صنایع دستی در سطح منطقه آزاد اجرا خواهد شد.
وی گفت: هنرمندان بومی و محلی و مطرح کشوری در این شهرستان حضور می یابند و در برنامه های مختلف فرهنگی و هنری شرکت می کنند.
وی افزود: تمام مناطق تفریحی و دیدنی چابهار از 2 ماه قبل زیباسازی، پاکسازی، رنگ آمیزی و نور افشانی شده و کاشت گل و گیاه های مختلف فضای معطری را برای مهمانان نوروزی ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: 10 سفره هفت سین با المان های بومی محلی در مکان های مختلف جانمایی شده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: برای گردشگران، اجرای موسیقی و ساز و دهل سنتی بلوچی و سیستانی، قایق سواری و تفریحات دریایی، بازدید از پلاژ ساحلی تیس و لیپار، پلاژ خلیج، مجتمع تفریحی دریا بزرگ، اماکن تاریخی و باستانی، ساحل دریا کوچک و قلعه تیس به یاد ماندنی خواهد بود.
چابهار با 13 هزار و 161 کیلومترمربع وسعت از شمال به نیکشهر از شرق به کشور پاکستان از جنوب به دریای عمان و از غرب به کنارک متصل است.
این شهرستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، هفت دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است و تا زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان 640 کیلومتر فاصله دارد
ارسال نظرات