یک متخصص زنان و زایمان:

زنان باردار در ایام عید نوروز از مسافرت‌های طولانی پرهیز کنند

یک متخصص زنان و زایمان گفت: مادران باردار باید سعی کنند به مسافرت‌های طولانی نروند، زیرا نشستن‌های طولانی برایشان خوب نیست و باعث لخته شدن خون در اندام‌های بدن می‌شود و ممکن است در سفر دچار کمبود آب شوند.
کد خبر: ۸۶۵۲۷۷۷
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج،دکتر افسانه قاسمی، گفت: با نزدیک شدن به ایام سال نو و تعطیلات عید نوروز، یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید مورد توجه باشد تغذیه و پرهیز از خوردن هر نوع غذا و تنقلاتی که در ایام عید مرسوم است، توصیه می‌کنم مادران باردار در ایام تعطیلات عید نوروز مراقب تغذیه خود باشند؛ مایعات به قدر کافی بخورند، از خوردن غذاهای شور و چربی، فست‌فودها و از خوردن غذاهای کنسرو شده نیز پرهیز کنند.

این متخصص زنان و زایمان گفت: لازم است مادران باردار غذاهای ساده‌تر و سنتی‌تری که در فرهنگ غذایی خود داریم را بخورند تا از بروز مشکلات احتمالی برای خود و فرزندی که در راه دارند، پیشگیری کنند؛ از این‌ رو همواره به زنان باردار توصیه می‌شود در استفاده از مواد خوراکی گوناگون دقت لازم را داشته باشند تا به بیش‌خواری مبتلا و دچار مشکل نشوند.

وی توصیه کرد: مادران باردار باید سعی کنند به مسافرت‌های طولانی نروند، زیرا نشستن‌های طولانی برایشان خوب نیست و باعث لخته شدن خون در اندام‌های بدن می‌شود و ممکن است در سفر دچار کمبود آب شوند؛ کم‌آبی بدن باعث می‌شود عوامل انعقادی غلظت پیدا کند، اما اگر قرار است مادران باردار همراه خانواده سفرهای درون شهری و برون شهری داشته باشند بهتر است چهار مغز شامل مغز گردو، بادام، پسته و فندق را به همراه داشته باشند تا به موقع رفع گرسنگی کنند؛ همچنین داروهایی که در دوران بارداری تجویز شده را فراموش نکنند.

قاسمی، با تاکید بر اجتناب از رفتن به مکان‌هایی که آلودگی محیطی و صوتی دارند، افزود: عموماً برای مادرانی که سابقه فشارخون و دیابت دارند، رشد داخل رحمی جنین‌شان دچار اشکال بوده و یا سابقه زایمان زودرس دارند و مشکوک به زایمان زودرس هستند، مسافرت را ممنوع می‌کنیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به استراحت کافی و تنظیم مایعات بدن به عنوان دو موضوع اصلی، گفت: از آنجا که خوردن زیاد مواد قندی سبب بیشتر شدن حس گرسنگی و در نتیجه میل بیشتر به خوردن می‌شود، به تمام افراد به ویژه مادران باردار توصیه می‌شود در حد امکان از مواد قندی و شیرینی‌ها پرهیز کنند.
ارسال نظرات