امام جمعه موقت همدان:

نمود عملی اقتصاد مقاومتی در کاهش واردات و توجه به تولید داخلی است

امام جمعه موقت همدان گفت: اقتصاد مقاومتی باید نمود عملی پیدا کند و نمود عملی اقتصاد می تواند در کاهش واردات خارجی و افزایش تولیدات داخلی باشد.
کد خبر: ۸۶۵۳۰۵۲
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمد جوادی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر همدان با دعوت نمازگزاران به تقوای راستین و الهی، اظهار داشت: باید مدافع ولایت باشیم و عظمت صدیقه کبری را درک کنیم.

وی با بیان اینکه اگر همه خوبی ها را مجسم کنید همه آن در وجود حضرت فاطمه زهرا (س) تجسم می‌یابد، گفت: وجود مقدس فاطمه زهرا(س) از همه خوبی های عالم بالاتر است.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) سه ویژگی مهم دارد که برتر از سایر مخلوقات عالم است و اول اصل و ریشه اوست چرا که اصل و ریشه او از همه برتر است، افزود: سرشت انسان ها از خاک آفریده شده اما حضرت فاطمه(س) را خدا مقدر کرده است.

وی با بیان اینکه دومین ویژگی آن است که هرکس حضرت فاطمه (س) را در کنار خودش بشناسد عقل را درک کرده است، گفت: خداوند به پیغمبرش می گوید فاطمه را قدر بدان و سومین ویژگی آن حضرت این است که علت خلقت خلایق بوده است.

جوادی با بیان اینکه تقوا داشته باشید چراکه در این صورت قرآن شما را در تمام میادین پیروز می کند و با همراهی قرآن به بن بست نمی خورید، گفت: تقوا راهگشای پیروزی انقلاب بود و راه راست را به انسان نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه چند مناسبت را باید یادآوری کرد، بیان داشت: باید به شعار امسال که «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است توجه و برای اقتصاد درون زای کشور تلاش کرد و نباید چشم به خارج از کشور داشت بلکه باید به مغزهای روشن امت امید داشته باشیم.

امام جمعه موقت همدان همچنین تاکید کرد: هرکدام از ما باید اقتصاد مقاومتی را اجرا و شعار دادن را از خود دور کنیم و وارد اقدام و عمل شویم.

وی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری با صراحت به همه مسئولان تاکید کرده اند که وارد عرصه عمل شوند، گفت: مسئولان باید مدیریت کلام و اراده را به تحقق ملی برسانند.

جوادری با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی در کنار هم ایستادن، وحدت و صبر و شکیبایی می‌خواهد و در ۳۷ سال از عمر انقلاب، دشمن دسیسه‌های فراوان به کار برد اما نتوانست مردم ایران را شکست دهد، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی باید نمود عملی پیدا کند و نمود عملی اقتصاد می تواند در کاهش واردات خارجی و افزایش تولیدات داخلی باشد.

وی همچنین عنوان کرد: تحریم های اقتصادی گذشته این درس را به ما داد که می توان به خود تکیه کرد و اقتصادی درون‌زا داشت و با تکیه به تولیدات داخلی وارد عرصه جهانی رقابت شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار