سرزمین نور-42

بازدید کاروان های راهیان نور استان زنجان از منطقه عملیاتی رمضان

کاروان راهیان نور سپاه انصارالمهدی (عج) با حضور در منطقه عملیاتی رمضان به شهدای این منطقه ادای احترام کردند.
کد خبر: ۸۶۵۳۱۹۶
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان: در این بازدید سرهنگ حسینی جانشین فرماندهی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: پاسگاه زيد از جمله مناطق عملياتي دفاع مقدس در خوزستان است كه تاكنون كمتر معرفي شده و از رشادت‌هاي رزمندگان در اين منطقه كمتر شنيده‌ايم.

وی در ادامه افزود: پاسگاه زيد در دوران دفاع مقدس به پاسگاه گارد مرزي عراق تبديل شد و رزمندگان اسلام در جريان «عمليات رمضان»، اين پاسگاه را از چنگ دشمن بعثي درآوردند و تا روزهاي پاياني جنگ از آن را حفظ كردند. منطقه زيد و ايستگاه حسينيه از محورهاي مهم هجوم دشمن به خوزستان بود و بعثي‌ها براي دستيابي به جاده اهواز_خرمشهر به اين منطقه نياز داشتند. همچنين اين منطقه یکی از محورهای مهم در عملیات‌های بزرگی مانند بیت‌المقدس و عمليات‌ها کربلای 4 و 5 بوده است.

لازم به ذکر است پاسگاه زید با دلاوری‌های رزمندگان در عملیات رمضان آزاد شد، عملیاتی كه در ماه رمضان و در تیرماه گرم و سوزان سال 61 انجام شد. رزمندگان اسلام از زید گذشتند، ولي موانع صعب‌العبور و ترفندهای جدید دشمن موجب شد مواضع ما در خاک دشمن تثبیت نشود و آخرین خط دفاعی در همین پاسگاه شکل بگیرد. پاسگاهی که شهدای آن تشنه بودند و خیلی از آن‌ها در موانع و خاکریزهای مثلثی جا ماندند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار