حجت الله بورجی،مسئول بهداشت اردوگاه شهدای مازندران در خرمشهر

اکیپ بهداشتی اردوگاه راهیان نور مازندران در خرمشهر در آمادهگی بسر می برد

تیم بهداشتی مستقر در اردوگاه شهدای مازندران در زمینه برگزاری هرچه بهتر اردوهای راهیان نور و نیز برای مقابله با هر حادثه احتمالی در نهایت آمادگی فعالیت دارد.
کد خبر: ۸۶۵۳۶۸۰
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹



حجت الله بورجی اعزامی از دانشگاه علوم پزشکی مازندران جهت نظارت بر امور بهداشت اردوگاه شهدای مازندران در گفتگو با کوله بار مازندران اظهار داشت: فعالیت های این بخش در قالب بهداشت محیط ،سم پاشی محوطه،نظارت بر آب شرب، کلر زنی آب ،بهداشت آشپزخانه، بهداشت محیط و حمام، دفع بهداشتی زباله ها و... در جهت افزایش سلامت زائرین راهیان نور می باشد.

وی افزود: از بیست و هشتم اسفند که خیل عظیم زائرین راهیان نور در مناطق عملیاتی حضور می یابند ، توسط تیم بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سرزمین های نور جهت نظارت بر روند اجرایی بهداشت اردوگاه  شهدای مازندران حضور یافت.

بورجی عنوان داشت: اردوگاه شهدای مازندران از لحاظ بهداشتی نسبت به سال قبل بپیشرفت قابل ملاحضه ای داشته و در وضعیت خوبی بسر می برد  اما نیازمند تلاش و توجه بیشتر مسئولین جهت افزایش سطح سلامت زائرین در  اردو های راهیان نور است.

این مقام مسئول  با بیان اینکه مشکلی از لحاظ  شیوع بیماری اسهال و عفونی  در  بین زائرین مشاهده نشد ،گفت:   با توجه به وجود مگس ها در فضای اردوگاه ،زباله ها  روزانه  چند بار بلافاصله بعد از جمع اوری به مناطق مربوطه و خارج از اردوگاه منتقل می شوند چون که منبع تغذیه مگس ها زباله ها و فاضلاب ها هستند و که توصیه می شود پس از آن  اهک پاشی صورت گیرد.

مسئول بهداشت اردوگاه شهدای مازندران ضمن اشاره به اینکه  آب شرب تانکر های موجود در اردوگاه از تصفیه خانه آب شهر خرمشهر تهیه می شود افزود: در فواصل مختلف آب های شرب موجود در اردوگاه  جهت حصول اطمینان از سالم بودن آن به مرکز بهداشت خرمشهر ارسال نمودیم که الحمدلله وضعیت آب شرب در حد مطلوب می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تیم بهداشتی مستقر در اردوگاه  شهدای مازندران در زمینه برگزاری هرچه بهتر اردوهای راهیان نور و نیز برای مقابله با هر حادثه احتمالی در نهایت آمادگی به سر می برد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها