خبرهای داغ:
از راویان منطقه دهلاویه:

خلوص شهدا، دهلاویه را ماندگار کرده است

خبرگزاری بسیج: یکی از راویان منطقه دهلاویه در جمع بسیجیان سپاه ولایت تبریز در محل یادمان شهید چمران، گفت: پیش از جنگ كمتر كسی نام دهلاویه را شنیده بود، ولی خلوص شهدا موجب شد نام این روستا ماندگار شود.
کد خبر: ۸۶۵۴۰۹۹
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، جلیلی با اشاره به نقش رزمندگان آذربایجان در منطقه دهلاویه، گفت: اواخر آبان ۱۳۵۹ عراقی‌ها در صدد بودند به این روستای کوچک حمله کنند که نیروهای حاضر در این روستا(متشکل از پنجاه پاسدار تبریزی و نیروهای مردمی و سپاه سوسنگرد)، اجازه ورود به دهلاویه را نمی دادند.

وی ادامه داد: نیروهای حاضر در دهلاویه به حدی از خود مقاومت نشان داده بودند که عراقی‌ها با بی‌سیم گزارش داده بودند: «كار در دهلاویه گره خورده است».

این راوی دوران دفاع مقدس با اشاره به سقوط و نقش آوری شهید چمران در فتح و بازپس گیری دهلاویه، یادآوری کرد: شهید چمران که دكترای الكترونیك و فیزیك پلاسما از دانشگاه امریکا را داشت، همیشه نفر نخست دوره خود بوده، به حدی که یکی از اساتیدتش به وی نمره 21 می دهد.

جلیلی افزود: شهید چمران با وجود راحتی، آنجا را رها می کند و سرانجام پس از انقلاب و با برگشت به ایران، تجارب خود را در خدمت انقلاب گذاشته و نقش کلیدی خود را در آزاد سازی دهلاویه ایفا می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها