امام جمعه نیر:

زنان در سنگر حجاب و عفاف باید مدافع خون شهدا باشند

امام جمعه نیر با اشاره بهبه سیره خانوادگی حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: زنان در سنگر حجاب و عفاف باید مدافع خون شهدا باشند.
کد خبر: ۸۶۵۴۲۸۴
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، امام جمعه نیر در جشن میلاد کوثر به بیان فضیلت های معنوی و معنای واقعی روز زن و مادر پرداخت و گفت: روز زن و روز مادر در روز میلاد بانوی بزرگ اسلام یک حرکت نمادین است که زن باید در این صراط حرکت کند و عظمت ، جلالت و مقام برای زنان در این راه نهفته است.

حجت الاسلام میکائیل مقدسی افزود: خانواده به عنوان کوچک ترین واحد جامعه نقش بسزایی در سالم سازی جامعه دارد به نحوی که در درون خانواده ها انسان های مفید برای جامعه پرورش می یابند.

وی به سیره خانوادگی حضرت فاطمه زهرا (س) از جهات مختلف اشاره کرد و نقش همسرداری این حضرت را از ویژگی های بارز این بانوی بزرگوار اسلام ذکر کرد.

حجت الاسلام مقدسی گفت: زنان در سنگر حجاب و عفاف باید مدافع خون شهدا باشند، وجود زن پرورشگاه انسان های بزرگ، کانون صداقت ، همزیستی مسالمت آمیز ، محبت و عاطفه است.

امام جمعه نیر افزود: رسالت مادران نمونه پرورش و تربیت فرزندان صالح و رشید همچون سرداران انقلاب بوده و این مردان پرچم ایران اسلامی را با اقتدار در دنیا به اهتزاز در آوردند.

مهدی احمدی فرماندار نیر نیز در این همایش از نظام جمهوری اسلامی به عنوان حکومت مردم بر مردم تعبیر کرد و افزود: مردم با حضور در صحنه های مختلف علاوه بر مشارکت در تعیین سرنوشت خود خواسته های خود را از حکومت مطالبه می کنند.

وی اظهار کرد: استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران و سرنگونی نظام سلطنتی پهلوی علاوه بر اینکه تحولات داخلی به دنبال داشت تغییراتی در نظام بین الملل به ویژه در خاورمیانه ایجاد کرد.

احمدی با بیان این که 12 فروردین از مهم ترین روزهای جمهوری اسلامی ایران و روز تجلی اراده ملت ایران است گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در بیش از سه دهه عمر با برکت خود اسوه ای برای ظلم ستیزی و بیداری اسلامی در سطح دنیا شده است.

فرماندار نیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بانوان می توانند نقش تاثیرگذاری در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کنند گفت: این قشر همواره نقش تاثیرگذاری در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی داشته اند.

وی از زنان به عنوان مدیران توانمند اقتصادی یاد کرد و افزود: صرفه جویی و درست مصرف کردن همواره در برنامه های مدیریت خانواده و جامعه در بین زنان وجود داشته و از این رو می توانند با همین الگو اقتصاد مقاومتی را به صحنه اقدام و عمل بکشانند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات