فرماندار شهرستان بیله سوار خواستار شد

بازی های بومی و محلی در روز طبیعت برگزار شود

حلیم گفت: بخشداران از طریق دهیاران و روستاییان نسبت به پاکسازی طبیعت روستاها اقدام نمایند و برگزاری ورزشها و بازی های بومی و محلی در نقاط پر تجمع در روز طبیعت را در دستور کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۸۶۵۴۳۳۵
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان بیله سوار به ریاست آرام حلیم فرماندار بیله سوار و با حضور اعضای ستاد خدمات سفر در محل دفتر فرمانداری شهرستان بیله سوار برگزار شد.

فرماندار بیله سوار در این جلسه ستاد با تبریک سال نو جدید گفت: تحولی که دولت تدبیر و امید در کشور و بخش های مختلف در دو سال گذشته ایجاد کرده کم نظیر و بسیار قابل ارزش بوده است.

فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: بخشداران از طریق دهیاران و روستاییان نسبت به پاکسازی طبیعت روستاها اقدام نمایند و برگزاری ورزشها و بازی های بومی و محلی در نقاط پر تجمع در روز طبیعت را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: دولت در حوزه داخلی با وجود تنگناهای مالی و کاهش درآمدی که کشور با آن روبرو بود کارنامه بسیار خوبی داشته و توانسته امید را به مردم باز گرداند

وی در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان گفت:از 25اسفند ماه سال گذشته تا 9فروردین امسال 43هزارو 325نفر در قالب مسافران نوروزی به شهرستان بیله سوار سفر کرده اند و نسبت به سال گذشته افزایش 100 درصدی داشته است.

حلیم افزود: بيشترين بازديد مسافران نوروزي در سفر به شهرستان بیله سوار از بازارچه مرزی بیله سوار بوده است و بیش از 20هزار نفر از این بازارچه در ایام تعطیلات بازدید نموده اند.

حلیم رونق گردشگری را مهم‌ترین راه‌های توسعه شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: برای توسعه شهرستان بیله سوار در همه زمینه ها، معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان و فراهم کردن بسترهای لازم برای حضور گردشگران و رضایت مسافران نوروزی ضروری است.

حلیم اظهارکرد : امنیت راهها و جاده های کوهستانی درروز طبیعت بر عهده نیروی انتظامی است و این دستگاه اجرایی علاوه بر ایجاد امنیت در راهها ، گشت در روستاها و شهرها را نیز به دلیل خالی بودن خانه ها انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: با توجه به حضور هموطنان در مناطق کوهستانی و مرتفع تیم های امداد هلال احمر به صورت ویژه علاوه بر پایگاه های ثابت، به صورت سیار اقدام به استقرار و گشت زنی در ارتفاعات کنند تا در صورت بروز حادثه در کمترین زمان به امداد رسانی بپردازند.

وی با بیان اینکه در جلسات ستاد تسهیلات موضوع های گوناگونی همچون؛ امنیت، ترافیک، اسکان و اقدام های فرهنگی مورد بحث و تصمیم گیری قرار می گیرد، گفت: تمام تصمیم ها پیگیری و نتیجه آنها در جلسات بعدی باید گزارش شود.

حلیم افزود : توزیع بروشور و پاکت زباله در مسیرهای خروجی شهرستان با هماهنگی شهرداری و محیط زیست صورت می گیرد.و بخشداران از طریق دهیاران و روستاییان نسبت به پاکسازی طبیعت روستاها اقدام نمایند. وی همچنین خواستار برگزاری ورزشها و بازی های بومی و محلی در نقاط پر تجمع در روز طبیعت شد

وی با تاکید بر اینکه باید همدلی ایجاد شده در شهرستان را ادامه داد، افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید همدلی ایجاد شود تا تحقق اقتصاد مقاومتی هم بروز کند

حامدمسوول میراث فرهنگی وگردشگری و صنایع دستی بیله سوار آمار اقامت مسافران ایرانی را در مراکز اقامتی شهرستان را 1610 نفر و مسافران خارجی را 377نفر از تاریخ 28اسفند ماه سال گذشته تا 9فروردین امسال ، عنوان و تصریح کرد: آمار اقامت مسافران ایرانی در مراکز اقامتی شهرستان بیله‌سوار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است.و مجموع اقامت مسافران ایرانی و خارجی 4درصد افزایش یافته است.

وی گفت:مجموع ورودی مسافرین ایرانی نسبت به سال قبل 161درصد افزایش و مجموع ورودی مسافر از پایانه مرزی شهرستان 26درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات