سد عمارت گرمی تا پایان سال 96 به بهره برداری می رسد

فرستاده ویژه رئیس جمهور در بازدید از سد عمارت گرمی گفت: امسال 310 میلیارد ریال به پروژه سد عمارت گرمی اختصاص یافته است و این پروژه تا سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۶۵۴۳۷۳
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی، فرستاده ویژه رئیس جمهور در بازدید از بزرگترین سد خاکی شمالغرب کشور در بخش انگوت شهرستان گرمی گفت: امسال 310 میلیارد ریال به پروژه سد عمارت گرمی اختصاص یافته و سال آینده نیز 970 میلیارد ریال اختصاص می‌یابد و این پروژه تا سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

مهندس میرهاشمی پیش از ظهر امروز در بازدید از پروژه سد عمارت گرمی اظهار داشت:‌ سد عمارت گرمی یکی از پروژه‌های بزرگ استان اردبیل بوده که با اتمام این پروژه تحول عظمیی در حوزه اقتصادی منطقه به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: با سفر رئیس جمهور به اردبیل تا 310 میلیارد ریال به پروژه سد عمارت گرمی اختصاص یافته و سال آینده نیز 970 میلیارد ریال اختصاص می‌یابد و این پروژه در سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اجرای مهار آب‌های مرزی در استان گفت: مهار آب‌های مرزی کار بسیار عظیم و بزرگی است که دولت تدبیر و امید در این راستا برنامه‌های اساسی اتخاذ کرده است.

نماینده عالی دولت بیان کرد: 370 میلیارد تومان به پروژه سد عمارت گرمی در نظر گرفته شده که با تلاش نمایندگان مجلس و مسئولان استان بودجه مرزی نیز برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

فرماندارگرمی هم در این بازدید یکروزه گفت: این سد هم اکنون بیش از 41 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از 375 نفر با احتساب پیمانکاران در این سد مشغول هستند.

رحیمی زاد افزود: پروژه ساخت سد عمارت که از سال 83 شروع شده بود تا پایان سال 92 فقط 23 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، با معرفی شدن این پروژه در لایحه بودجه سال 93، سد عمارت جزو پروژه‌های اولویت‌دار قرار گرفت.

رحیمی زاد توسعه کشاورزی و آبیاری در 8500 هکتار اراضی و دیم زارها ،تنظیم و بهبود آبیاری در 3700 هکتار اراضی تراس دره رود و تامین نیازهای محیط زیست را از جمله اهداف ساخت بزرگترین سد خاکی شمالغرب کشور در این شهرستان عنوان کرد.

فرماندارگرمی بکار گیری درصد بیشتر نیروهای کار بومی در این کارگاه ،تسریع پیگیری شبکه پایاب سد همزمان با ساخت بدنه سد و همچنین تخصیص آب شرب و کشاورزی برای اراضی پایین دست شهرستان را از مسئولان مربوطه خواستار شد.

ارسال نظرات