دبیر کمیته جشن میلاد کوثر بندرلنگه خبر داد

برگزاری برنامه‌های هفته زن و روز مادر در شهرستان بندرلنگه

دبیر کمیته جشن میلاد کوثر شهرستان بندرلنگه گفت: به‌مناسبت میلاد با سعادت فاطمه زهرا(س) برنامه‌هایی برای گرامیداشت مقام مادر و هفته زن در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۶۵۴۷۷۰
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳

طاهره ساهور با تشریح برنامه‌های هفته زن و بزرگداشت مقام مادر اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) از بانوان بزرگوار صدر اسلام و از ویژگی و شاخص‌های بارز و برجسته‌ای برخوردار است و یک الگوی به تمام معنا برای جامعه به شمار می‌آیند.

وی با اشاره به حدیثی از امام عصر(عج) مبنی بر اینکه «همانا دختر رسول خدا(ص) برای من الگوی نیکویی است»، افزود: بدون هیچ‌گونه تردیدی، منش و شخصیت والای حضرت زهرا(س) برای آحاد جامعه اعم از مرد و زن، دختر و پسر الگویی بی‌بدیل است و حضرت علی(ع) در وصف ویژگی مسایل شخصی صدیقه اطهر(س) می فرمایند که ایشان هیچ‌گاه نسبت به من خشمناک نشد و هرگاه نگاهم می‌کرد غم و اندوهم برطرف می‌شد.

دبیر کمیته میلاد کوثر بندرلنگه تصریح کرد: با همکاری سایر دستگاه‌های عضو این کمیته، امسال برنامه‌های پربارتری برای این مناسبت در نظر گرفته‌ایم که می‌توان به ایجاد غرفه‌های نمایشگاهی از جمله عفاف و حجاب، صنایع دستی، ایستگاه سلامت، پاسخ به سوالات شرعی، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری جشن در پایگاه مقاومت خواهران و جشن ویژه میلاد کوثر، نصب بنرهای عفاف و حجاب در سطح تفرجگاه‌ها و پارک‌های ساحلی اشاره کرد.

ساهور هدف از برگزاری برنامه‌های مختلف در هفته زن و روز مادر را گسترش فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه اسلامی، معرفی الگوهای اسلامی و انقلابی برای زنان مسلمان، انعکاس دستاوردهای زنان پس از انقلاب، تاکید بر جایگاه و نقش زن در نظام جمهوری اسلامی و تجلیل از مادران نمونه برشمرد.

وی در پایان یادآور شد: از توان و ظرفیت فرهنگیان فرهیخته در برنامه‌های هفته زن به‌منظور هدایت افکار در راستای آرمان‌های اسلام و انقلاب و تحکیم مبانی اعتقادی زن، نشر و ترویج شاخص‌های دینی، اجتماعی و سیاسی الگوهای برتر، ترویج فرهنگ ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری حضرت زهرا(س) در جامعه بهره می‌گیریم.

ارسال نظرات