پایگاه آمریکایی آتلانتیک گزارش داد

اروپایی‌ها به خاطر تحریم‌های ایران، هزینه‌های زیادی متحمل شدند

یک پایگاه آمریکایی با اشاره به همراهی اروپایی‌ها با واشنگتن در اعمال فشارهای اقتصادی سالیان گذشته به تهران نوشت که کشورهای اروپایی به خاطر تحریم‌های ایران، «هزینه‌های زیادی متحمل شدند».
کد خبر: ۸۶۵۴۹۲۴
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  یک پایگاه آمریکایی با اذعان به زیان‌های کشورهای اروپایی به خاطر اعمال تحریم‌های سالیان گذشته علیه ایران تاکید کرد که آنها «متحمل هزینه‌های ‌زیادی» شدند.

پایگاه «آتلانتیک» در مطلبی مفصل با عنوان «آیا کشورهای اروپایی واقعا "سواری مجانی" می‌گیرند؟» به بررسی روابط کشورهای اروپایی و آمریکا و منافع این روابط به ویژه برای اهداف سیاست خارجی واشنگتن پرداخت.

در بخشی از این مطلب با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه 5+1، بر همراهی اروپایی‌ها با آمریکا در اعمال تحریم‌ها ضد ایران طی سالیان گذشته تاکید شده؛ همراهی که به اذعان آتلانتیک، به زیان‌ کشورهای اروپایی تمام شده است.

در گزارش این پایگاه آمریکایی با اشاره به توافق هسته‌ای ایران آمده است؛ «دستاوردهای مهم دیپلماتیک سال گذشته که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها با هم بدست آوردند، کلیشه سواری مجانی گرفتن اروپا را رد می‌کند».

آتلانتیک همچنین ادعا می‌کند: «توافق ایران که در جولای 2015 منعقد شد، نتیجه برداشتن وزنه سنگین دیپلماتیک(تحریم‌ها) از سوی آمریکا و همچنین اتحادیه اروپا بود».

این پایگاه آمریکایی اینطور ادامه می‌دهد: «واشنگتن برای اعمال تحریم‌های سخت علیه ایران، به اروپایی‌ها فشار آورد اما موضوع ان است که خود آمریکا تاثیر و نفوذ کمی روی اقتصاد ایران داشت چرا که از سال 1979(1357) تقریبا هیچ تجارتی با این کشور نداشت».

آتلانتیک همچنین می‌نویسد: «از بسیاری جهات این تصمیم (کشورهای) اروپایی مبنی بر حمایت از این تحریم‌ها بود که آنها را آنقدر تاثیرگذار کرده بود و این اروپایی‌ها بودند که بسیاری از هزینه‌های (اعمال تحریم‌ها علیه ایران) را متحمل شدند».

این پایگاه به تحریم‌های غرب علیه روسیه به خاطر تحولات اوکراین هم اشاره و فشارهای هماهنگ اروپا و آمریکا علیه مسکو را مثال دیگری از همراهی نزدیک اروپایی‌ها با واشنگتن ارزیابی می‌کند.

ارسال نظرات