بازدیدکاروان زیارتی راهیان نور شهرستان کوثر از یادمان اروند کنار

در دومین روز از سفر زیارتی کاروان راهیان نور شهرستان کوثر، این کاروان با حضور در یادمان اروند کنار و والفجر 8، یاد و خاطره شهدای این منطقه را گرامی داشتند.
کد خبر: ۸۶۵۵۲۳۴
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، کاروان زیارتی راهیان نور شهرستان کوثر به همراهی فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج سپاه کوثر در یادمان اروند کنار و والفجر 8 حضور پیدا کرده و از قدمگاه شهیدان و غواصان غیور این منطقه عملیاتی و یادمان 8 شهید گمنام این سرزمین نور بازدید و زیارت کردند.

در طول این بازدید یادگار هشت سال دفاع مقدس از آن روزهای اروندکنار روایت می کرد:جناب سرهنگ احمدی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس، اروندکنار را یادآور دلاورمردی های رزمندگان اسلام عنوان کرده و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهیدان را هم تراز با شهادت عنوان کردند.

ایشان در ادامه افزودند: این نخلستان و این رود، روزها و شب های بسیاری را در یاد دارند، مناجات علی وار جنگاوران در میان نخلستان و فریاد یا زهرا(س) در شب عملیات، وقتی در میان طوفان گرفتار شده بودند، یادآور روزهای سختی است، هر گوشه این سرزمین قدمگاه شهیدان است و اگر خوب گوش بسپاری، می توانی زمزمه شبانه جنگاوران را با گوش دل بشنوی.

در ادامه سرهنگ احمدی یک خاطره از یک شهید بیان کرده و گفتند: نزدیک عملیات بود و من داشتم تابلو نصب می کردم، که دیدم یک فرمانده، یک آقا جوان بالای تپه ایستاده و من را صدا زد،گفت: هی مشدی؟ برگشتم دیدم علی اصغر خنک دار جانشین محور 2 هستش، با همان لهجه ی شمالی گفت: تو کی هستی؟ داری چیکار می کنی؟ بیل رو انداختم و اومدم بالا. یک کلاه آهنی سرش بود و یک کفش سبک پاش، کلاه آهنی رو بالا زدم و پیشانی او را بوسیدم، خواستم از او جدا شوم، گفت: هی بیا؟ اون دوتا گوشا تو بیار جلوی لب هام ، گفت: یه چیزی به تو میگم ولی قبل از شهادتم به کسی نگو، تو درست جای گلوله را بوسه زدی و رفتیم، عملیات با رمز مقدس یا زهرا شروع شد و خبر شهادت علی اصغر را به من دادند و من یک لحظه احساس کردم کربلا هستم.








خبرنگار: حسین قاسمی خلفلو



ارسال نظرات