فرمانده انتظامي شهرستان زنجان:

دستگيري دو سارق موتورسيكلت در زنجان

سارقین موتورسيكلت در زنجان شناسائي و دستگير شدند.
کد خبر: ۸۶۵۵۲۹۸
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده انتظامي شهرستان زنجان با اشاره به اقدامات گسترده پليس در امر پيشگيري از وقوع جرائم گفت:با كار اطلاعاتي پليس دو سارق موتورسيكلت شناسائي و دستگير شدند.

سرهنگ ايرج خاني پور افزود: موتورسيکلت وسيله اي است که بر خلاف اتومبيل ازضريب امنيتي (ازنظر سرقت) پاييني برخوردار بوده و در صورت سرقت به راحتي مي توان آنرا مخفي كرد كه بايد شهروندان توصيه هاي ايمني در جهت پيشگيري از سرقت را جدي تر بگيرند.

و ي اظهار داشت: در پي اطلاع پليس از سرقت يك دستگاه موتورسيكلت موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفته و با كار اطلاعاتي دو سارق در اين زمنيه شناسائي شدند.

اين مقام مسئول گفت: اين دو نفر كه برادر نيز مي باشند با همكاري همديگر دست به سرقت مي زدند كه با تلاش هاي صورت گرفته هر دو متهم دستگير و پس از انتقال به كلانتري به جرم خود اعتراف و موتورسيكلت مسروقه نيز كشف و متهمان جهت سير مراحل قانوني در اختيار مراجع قضايي قرار گرفتند.

خاني پور به دارندگان موتورسيکلت توصيه كرد:

*موتورسيکلت خودرا به لوازم ايمني نظير قفل فرمان، قفل و زنجير وساير وسايل بازدارنده مجهز كنند.

*هنگام پارک موتور سيکلت ضمن قفل و زنجير نمودن آنرا در شعاع ديد خود و افراد مطمئن قرار دهيد.

*چنانچه موتورسيکلت خود را درمحلي غير از پارکينگ حتي در منزل پارک مي کنيد حتما با قفل و زنجير به شيئي ثابت و محکم ازقبيل ميله و نرده قفل كنند.

*از پارک کردن موتور سيکلت در پشت منزل و نقاط خلوت خودداري كنند.

*چنانچه از افراد ناشناس موتور سيکلت خريداري کرده ايد نسبت به تعويض قفلها وتجهيزات ايمني آن اقدام كنند.

*موتورسيکلت را به تعميرگاه هاي غيرمعتبر و ناشناس نسپاريد چون ممکن است مورد سوء استفاده قرار بگيرد.

*هنگام خريد موتورسيکلت مشخصات کامل از قبيل شماره موتور ،تنه ، رنگ و مدل آنرا با اسناد صحيح و کارت آن دقيقا مطابقت نموده و آدرس محل کار و سکونت فروشنده را بخواهيد مطابقت شماره موتور و تنه با سند واقعي و همچنين استعلام در خصوص سابقه سرقت در دستور كار باشد و اطمينان كافي حاصل شود.

*ازسپردن سوييچ موتورسيکلت به اشخاص غيرمطمئن جدا خودداري كنند.

*حتماً موتور سيکلت خود را شماره گذاري نموده و پلاک انتظامي اخذ شده را روي آن نصب كنند.

*ازخريد موتور سيکلت از اشخاص نا شناس به صورت قولنامه اي جداً خودداري کنيد.

*در صورت وقوع سرقت سريعاً مراتب به 110 اعلام و به کلانتري مراجعه و مشخصات کامل موتورسيکلت اعم از شماره پلاک انتظامي ،شماره موتور تنه رنگ مدل آنرا برابر اسناد مالکيت اعلام كنيد.

ارسال نظرات