فرماندار شهرستان اهر آذربایجان شرقی:

احداث بزرگراه مشگین شهر – اهر در حال بررسی است

در حال حاضر مطالعات 30 کیلومتری اول این جاده مواصلاتی از سمت اهر انجام شده که این امر به لحاظ وجود بافت کوهستانی سنگی در حدود 7 کیلومتراز جاده مواصلانی بین اهر-مشگین‌شهر مشکلاتی نیز به همراه دارد که با انجام مذاکرات در اسرع وقت عملیات اجرایی این بزرگراه را آغاز کنیم.
کد خبر: ۸۶۵۵۳۶۷
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمد عابدی، فرماندار شهرستان اهر آذربایجان شرقی در جریان بازدید از طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه در مشگین‌شهر اظهار داشت: جاده ارتباطی مشگین‌شهر-اهر به واسطه تردد خیل کثیر مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات و فصول گردشگری بسیار حایز اهمیت است و ما نیز اقدامات اولیه احداث این بزرگراه را در دست اقدام داریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مطالعات 30 کیلومتری اول این جاده مواصلاتی از سمت اهر انجام شده که این امر به لحاظ وجود بافت کوهستانی سنگی در حدود 7 کیلومتراز جاده مواصلانی بین اهر-مشگین‌شهر مشکلاتی نیز به همراه دارد اما در صدد هستیم به لحاظ اهمیت این مسیر و تردد انبوه مسافران، در صورت توافق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و دریافت عوارضی، با انجام مذاکرات در اسرع وقت عملیات اجرایی این بزرگراه را آغاز کنیم.

فرماندار مشگین‌شهر نیز با اعلام آمادگی برای احداث بزرگراه مشگین شهر-اهر گفت: این مسیر به لحاظ اهمیت ویژه و نیز کاهش تصادفات رانندگی جزو اولویت‌های اساسی در سال 95 است و هم‌اکنون با 7 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال انجام است و در این راستا با قرارگاه خاتم‌الانبیا رایزنی‌هایی صورت گرفته و در صورت توافق عملیاتی می‌شود.

ابراهیم امامی بیان کرد: سالانه گردشگران کثیری از آذربایجان شرقی و شهرهای تابعه آن از جاده مواصلاتی مشگین‌شهر-اهر وارد این شهرستان می‌شوند که نیاز است برای امنیت خاطر مسافران در راستای ساماندهی جاده‌های بین شهری مسئولان شهرهای مربوطه همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: احداث بزرگراه در مسیر مشگین‌شهر-اهر در ردیف پروژه‌های ملی قرار دارد و دستگاه‌های اجرایی ملی اعتبارات لازم را در اختیار این پروژه قرار می‌دهند و این پروژه بعد از اتوبان مشگین‌شهر-اردبیل جزو مهم‌ترین پروژه ها در حوزه راه شهرستان مشگین‌شهر است.

ارسال نظرات