دامدار بیله سواری که اقتصاد مقاومتی را در عمل نشان داد

دامدار نمونه در روستای دمیرچلو از توابع بیله سوار می گوید: دغدغه های مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی سبب ایجاد انگیزه برای ما شد تا بتوانیم به این کار با علاقه بیشتری بپردازیم.
کد خبر: ۸۶۵۵۸۴۰
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، علی اصغر فریاد یکی از دامداران نمونه شهرستان بیله سوار که در روستای دمیرچلو صاحب گاوداری می باشد می گوید: فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی و دغدغه های ایشان سبب ایجاد انگیزه برای ما شد تا بتوانیم به این کار با علاقه بیشتری بپردازیم.

وی می گوید:برای توسعه دامداری، بسیج سازندگی سپاه بیله سوار از ما حمایت کرد تا بتوانیم محسولات لبنی حاصل از دامداری خود را به بازار عرضه کنیم.

مصاحبه اختصاصی خبرگزاری اصلاندوز با این دامدار نمونه بیله سواری را در ادامه بخوانید؛

خبرگزاری اصلاندوز:خودتان را معرفی کنید؟

بنده علی اصغر فریاد یندهآیندههستم و در حال حاضر در روستای دمیرچلو از توابع شهرستان بیله سوار در دامداری خود مشغول به کار هستم.

خبرگزاری اصلاندوز: چگونه به این کار مشغول شدید و روی آوردید؟

با توجه به اینکه در محیط روستایی زندگی میکنیم و از طرفی هم شغل اکثر مردم در روستا دامداری می باشد و با توجه به اینکه راه و روش و اصول صحیح دامداری را فرا گرفته بودیم به این خاطر تصمیم گرفتیم دامداری خود را توسعه بدهیم و با همکاری خانواده و توکل بر خداوند توانستیم تولیدات خود را به بازار هم عرضه کنیم.

خبرگزاری اصلاندوز: هدفتان از ادامه دادن این کار چه بود؟

فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی و دغدغه های ایشان سبب ایجاد انگیزه برای ما شد تا بتوانیم به این فعالیت بپردازیم و برای خود شغل ایجاد کنیم و با اینکار برای مردم شهر نیز خدمتی شد و قدمی هر چند کوچک در راستای توسعه بخش اقتصادی و منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی برداشتیم.

خبرگزاری اصلاندوز: سرمایه اولیه کارتان چقدر بود؟

سرمایه اولیه ما 2 راس گاو بومی بود که بعدا با تسهیلاتی که از جهاد کشاورزی دریافت کردیم توانستیم 4 راس گاو هلشتاین شیری خریداری کنیم و با گذشت زمان توانستیم دام های خود را افزایش دهیم.

خبرگزاری اصلاندوز: آیا تا به حال سازمان یا نهادی از شما حمایت کرده است؟

بله در مرحله اول از امور دام مدیریت جهاد کشاورزی تسهیلات توسعه بخش کشاورزی دریافت کردیم و در ادامه برای توسعه دام خود بسیج سازندگی سپاه ناحیه بیله سوار از ما حمایت کرد تا بتوانیم محصولات لبنی حاصل از دامداری خود را به بازار عرضه کنیم.

در این راستا دامپزشکی شهرستان نیز حمایت خود را از ما دریغ نکرد ما نیز بر خود وظیفه می دانیم از بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی و دامپزشکی تشکر و قدردانی کنیم و خواهان ان هستیم در ادامه نیز ما را در این کار حمایت کننند.

خبرگزاری اصلاندوز: چه محصولاتی در دامداری خودتان تولید می کنید؟

تولیدات ما کلیه محصولات لبنی راشامل می شود این محصولات عبارت اند از شیر، ماست، کره، و پنیر و خامه(سرشیر) هستند.

خبرگزاری اصلاندوز:چه ویژگی هایی در کارشما وجود دارد که کار شما رو با ارزشتر کند؟

به نظر من رمز موفقیت هرکس برگرفته از سیستم مدیریتی آن شخص می باشد با این تفسیر که اگر فردی درخانه مدیر خوبی باشد در کار هم میتواند موفق باشد اگر کسی بتواند دارای یک خانواده موفق باشد و بتواند بچه هایی سالمی تحویل جامعه بدهد این فرد آدم موفق می باشد.

خبرگزاری اصلاندوز: چند نفر در این گاوداری مشغول به کار هستید؟

در این مجموعه 5 نفر از اعضای خانواده به صورت مستقیم مشغول به کار هستیم که دو نفر از ما به صورت تجربی در این کار مشغول هستند و سه نفر دیگر نیز با مدرک لیسانس مشغول به کار هستند.

نظم کاری یکی از اولویت های کاری ما است به این معنی که هر کدام از اعضا در زمان مشخص با مسئولیت تعریف شده برای اینکه نظم کاری داشته باشیم وظایف خود را انجام می دهیم.

خبرگزاری اصلاندوز:چه بخشی از کارتان بیشتر برایتان لذت بخش است؟

شير دوشي و زايمان گاوها.

خبرگزاری اصلاندوز:چه توانایی و قابلیتی در شما باعث موفقیتتان شده است؟

خستگي ناپذيري، حداقل توقع، حداكثر كار، مديريت زمان و وقت شناسي

خبرگزاری اصلاندوز : از کارتان راضی هستید؟

اگر انسان با توکل بر خداوند و پشتکار به کاری ادامه دهد قطعا از کار خود راضی خواهد بود و شکرگزار خداوند خواهد بود.

خبرگزاری اصلاندوز: برنامه اینده تان چیست؟

برنامه آینده ما این است که بتوانیم دامداری خود را بیش از این مقدار فعلی گسترش دهیم و محصولات لبنی خود را با کیفیت بهتری ارائه دهیم و چند نفر دیگر نیز به کار بگیریم و توانسته باشیم درچرخه اقتصاد مقاومتی نقشی هر چند کوچک ایفا کرده باشیم.

خبرگزاری اصلاندوز: اقتصاد مقاومتی را در یک بند شرح دهید؟

هدف از سیاستهای ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در مسئله اقتصاد مقاومتی این است که بتواند جامعه را برای کارکردن به حرکت در بیاورد و این کار و تولید تبدیل به فرهنگ شود.

خبرگزاری اصلاندوز: از مسئولان چه انتظاری دارید؟

انتظارم از مسئولان این است که ما را در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب که سال جدید را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده اند یاری نمایند و این حمایت ادامه دار باشد تا ما نیز به اندازه توان خود نقشی در این اقتصاد داشته باشیم.

خبرگزاری اصلاندوز: سخنی با جوانان بیکار؟

جوانان باید ظرفیت های منطقه خود را شناخته و از ان ظرفیت ها حداکثر استفاده را ببرند با اینکار هم برای خود شغل ایجاد می کنند و هم به اقتصاد کشورشان کمک می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات