استاندار هرمزگان:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند همکاری تمامی ارکان نظام و مردم است

استاندار هرمزگان گفت: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نیازمند همکاری تمامی ارکان نظام و مردم اعم از نیروهای نظامی، قوه قضاییه،‌ مجلس، سرمایه‌گذاران و سایر بخش‌های مربوطه است.
کد خبر: ۸۶۵۵۹۳۷
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرنگار مهر، جاسم جادری بعد از ظهر دوشنبه در نخستین نشست شورای اداری استان هرمزگان در سال ۱۳۹۵ ضمن تبریک مجدد سال نو به مردم و مدیران استان، اظهار داشت: در آخرین نشست ستاد تسهیلات سفر استان در روزهای پایانی سال ۹۴، رضایتمندی خود را به عنوان نماینده عالی دولت در استان از دستگاه‌های اجرایی به دولت اعلام کردیم.

وی افزود: از ستاد اجرایی خدمات سفر استان نهایت قدردانی را داریم چرا که عملکرد این ستاد در هماهنگی های صورت گرفته در تعطیلات نوروز، رضایتمندی مردم را به دنبال داشته است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: همچنین به دلیل برگزاری انتخاباتی خوب و آبرومند نیز از مسئولان ستاد انتخابات استان تشکر می کنم و امیدوارم با ادامه همین رویه نیز دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه غرب هرمزگان برگزار شود.

جادری در ادامه با اشاره به سفر خود و تعدادی از مدیران استان به شهرهای مذهبی و زیارتی کشور عراق، تصریح کرد: در چند سال گذشته استان هرمزگان‌ اقدام عملی در ستاد بازسازی عتبات عالیات نداشته و از همین رو امسال متعهد شدیم اعتبار بازسازی و تامین هشت درب از درب‌های مرقد ائمه اطهار (ع) را تامین و فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط مقام معظم رهبری، بیان داشت: ستاد قرارگاه اقتصاد مقاومتی در کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده که مقرر شده است در استان‌ها نیز ریاست این ستاد به استانداران واگذار شود و همچنین از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی دوره‌ای دو روزه برای اجرای امور ستاد اقتصاد مقاومتی برای استانداران برگزار می‌شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه برای نخستین بار از طرف مقام معظم رهبری سال ۸۹ مبحث اقتصاد مقاومتی مطرح شد، اظهار داشت: ما در مقاطع جنگ، پیروزی انقلاب، توطئه‌های داخلی و شبیخون فرهنگی مقاومت داشته ایم و در واقع باید با مقاومت در عرصه اقتصاد نیز بتوانیم همانند سایر مقاطع به پیروزی برسیم.

جادری تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی با حرف و شعار به نتیجه نمی رسد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در همین راستا این سال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام نهاده اند و از این رو همه باید تلاش کنیم تا بتوانیم به طور واقعی اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب نخستین برنامه توسعه کشور درسال ۶۸ با اهدافی همانند بهبود اقتصادی و اشتغال تدوین و اجرایی شد، اضافه کرد: ۹۷ درصد اهداف برنامه نخست توسعه تحقق پیدا کرد به نحوی که در آن برنامه کشور بیشترین نرخ تولید ناخالص ملی را تجربه کرد.

استاندار هرمزگان به اهداف و نتایج سایر برنامه های توسعه کشور اشاره کرد و گفت:‌ در سه برنامه نخست توسعه به اغلب اهداف رسیدیم،‌ اما در برنامه چهارم که از سال ۸۴ تا ۸۸ باید اجرایی می شد، آنگونه که باید دستاوردهای آن راضی کننده نبود.

جادری با بیان اینکه برنامه ‌ریزی اقتصادی در تضاد با اقتصاد مقاومتی نیست، عنوان کرد: در برنامه‌ریزی و مقاومت اقتصادی به دنبال توسعه اقتصادی، و کاهش وابستگی‌ها هستیم و این دو امر با هم در مولفه‌ها و شاخصه‌ها به نوعی تلفیق هستند.

وی افزود: اگر به دنبال موفقیت هستیم باید با برنامه‌ریزی اقتصادی در قالب برنامه ششم توسعه اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم و همانگونه که در بحث دفاع و فرهنگ مقاوم بوده‌ایم باید در بحث اقتصادی نیز مقاومت کنیم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه دنبال کردن مولفه‌های اقتصاد مقاومتی تنها وظیفه دولت نیست، خاطرنشان کرد: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نیازمند همکاری تمامی ارکان نظام و مردم اعم از نیروهای نظامی، قوه قضاییه،‌ مجلس، سرمایه‌گذاران و سایر بخش‌های مربوطه است.

جادری همچنین از برگزاری دومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان طی هفته‌های آینده خبر داد.

ارسال نظرات