مدیر امور عشایری اردبیل:

جامعه عشایری پیشرو در عرصه خوداتکایی اقتصاد کشور

قادر هنرمند گفت: عشایر شاهسون استان اردبیل از کوچ زودهنگام بهاره پرهیز کرده و در موقع مناسب اقدام به این کار کنند.
کد خبر: ۸۶۵۷۳۰۸
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندو، قادر هنرمند در جریان بازدید از مناطق عشایری مغان اظهار کرد: امسال با توجه به وضعیت بارندگی‌ها و رویش مناسب در چراگاه‌های ییلاقی استان پیش‌بینی می‌کنیم تا در خردادماه کوچ عشایری مناسبی را از قشلاق به سمت ییلاقات شاهد باشیم.

وی با یادآوری اینکه امسال سعی داریم تا برای عشایر اسکان‌یافته امکانات مناسب‌تری را در بخش‌های مختلف اعم از تأمین آب شرب و برخی دیگر از نیازمندی‌ها فراهم کنیم، تصریح کرد: خدمت به جامعه عشایری به عنوان جامعه مولد و تولیدکننده قطعاً آثار و نتایج خوبی را به همراه دارد.

مدیر امور عشایری استان اردبیل با بیان اینکه شورای عشایری استان با تشکیل جلساتی در اردیبهشت‌ماه و خردادماه به صورت دقیق زمان کوچ عشایر را در فصل بهار اعلام می‌کند، افزود: امسال نیز تلاش می‌کنیم تا با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها تمهیدات لازم را برای برگزاری جشنواره کوچ عشایری تدارک ببینیم.

هنرمند به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، ‌اقدام و عمل اشاره کرد و ادامه داد: جامعه عشایری نیز برای تحقق این شعار مثل سال‌های گذشته در صحنه عمل با تولید به ارزش بیش از سه هزار میلیارد ریال همواره در خوداتکایی داخلی کشور و منطقه گام‌های اساسی و مهمی را برداشته‌اند.

وی اضافه کرد: جامعه عشایری استان اردبیل با داشتن بیش از 80 هزار نفر جمعیت فعال و تولیدکننده، در تولید داخلی انواع محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی و دامی سعی بر افزایش تولید و بالا بردن توان اقتصاد درون‌زا را دارند.

این مسئول تصریح کرد: ‌تولید سالانه بیش از 10 هزار و 500 تن گوشت قرمز، 43 هزار تن شیر، 5 هزار و 400 تن پنیر و در کنار آن سایر محصولات صنایع دستی و تولید محصولات متنوع در بخش‌های صنایع مرتبط زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا جامعه عشایری را به عنوان جامعه پیشرو در عرصه خوداتکایی اقتصاد داخلی معرفی کنیم.

هنرمند خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جدید با تاکیدات مقام معظم رهبری جامعه عشایری پیش‌روتر از سایر مجموعه‌ها و نهادهای اجتماعی تلاش جدی‌تری را آغاز کند تا فرصت استثنایی برای تحقق عینی شعار سال و رسیدن به اهداف مورد نظر را شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات