رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان:

انتظار عطای الهی با رعایت رضایت خدا امکان پذیر است

حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان در جمع کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، گفت: انتظار عطای الهی بدون انجام کاری که مورد رضایت باریتعالی باشد، امید واهی و پوچ است.
کد خبر: ۸۶۵۷۳۱۹
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری در جمع فرماندهان، مسئولین و کارکنان ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با تبریک حلول ماه رجب و میلاد امام باقر علیه السلام ، اهمیت امربه معروف و نهی از منکر در محیط های اداری را تبیین کرد.

حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان، گفت: یکی از مستحبات ماه رجب و شعبان، روزه مستحبی و به استقبال ماه مبارک رمضان رفتن است.

وی، افزود: حفظ زبان و چشم از اهمیت زیادی در تزکیه نفس برخوردار است و اگر زبان خود را نگه نداریم و حرفهایی که باعث فتنه می شود را به زبان جاری کنیم، یا عنان چشم را رها سازیم و به گناهان نظاره کنیم، بهره ای جز گرسنگی و تشنگی از روزه خود نخواهیم برد.

این مقام قضایی، انتظار عطای الهی را با رعایت رضایت خدا امکان پذیر دانست و تصریح کرد: انتظار عطای الهی بدون انجام کاری که مورد رضایت باریتعالی باشد، امید واهی و پوچ است. بر اساس دعای وارده ماه رجب،" یا من یعطی الکثیر بالقلیل"، باید حداقل ها و آن قلیل ها را رعایت کنیم، تا خداوند عطای کثیر عطا فرماید.

حجت الاسلام پورخاقان، با تبریک میلاد باسعادت پنجمین اختر سپهر امامت و ولایت حضرت امام محمد باقر علیه السلام، نشانه های شیعیان واقعی از منظر این امام همام برشمرد و گفت: استغفار واقعی، تواضع و فروتنی و نداشتن کبر و غرور در برابر دیگران، خشوع درونی، امانتداری، ذکر یاد خدا،‌روزه گرفتن، متعهد بودن نسبت به همسایگان و فقرا و ...، راستگویی، نیکی به پدر و مادر و ... از شرایط و نشانه های شیعیان واقعی اهلبیت علیهم السلام است.

تلاوت آیات نورانی قرآن کریم و ذکر مولودی در مدح حضرت امام محمد باقر علیه السلام از دیگر برنامه های نخستین روز حلول ماه رجب در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام بود.

ارسال نظرات