عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با "بسیج":

حذف یارانه بگیران مصوب نخواهد شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حذف 24 میلیون نفر از یارانه بگیران اظهار داشت: این طرح به پیشنهاد یکی از نمایندگان با اکثریت آراء در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس به تصویب رسید که با اشکالاتی مواجه است.
کد خبر: ۸۶۵۷۶۸۹
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به حذف 24 میلیون نفر از یارانه بگیران اظهار داشت: این طرح به پیشنهاد یکی از نمایندگان با اکثریت آراء در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس به تصویب رسید که با اشکالاتی مواجه است.

وی افزود: اینکه  گروه را مبنای حذف قرار دهیم با قانون هدفمندی سازگار نیست به دلیل اینکه خانوار ملاک حذف بوده نه طبقه و دهک. و ممکن است در  طبقه و دهک ها افراد توانایی شان با دیگری متفاوت باشد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: اگر درآمد افراد مبنای حذف یارانه باشد نیز با اشکال مواجه است چرا که هزینه ها در  مناطق مختلف متفاوت است و هزینه زندگی در تهران از شهر کوچک بیشتر است.

ندیمی گفت: حذف 24 میلیون نفراز لیست یارانه بگیران واقعیت نخواهد داشت 24 میلیون نفر جمعیت از نظر اصناف طبقه بندی ثروت نداشته و  این یک ادعای واقعی نیست.

وی افزود: حذف یارانه بگیران بیش از آنکه درآمد محسوب شود هزینه سیاسی داشته چرا که گروهی را بدون منطق اجتماعی ناراضی می کند.

نماینده مردم لاهیجان با بیان اینکه با توجه به نزدیک بودن انتخابات شورای  شهر و ریاست جمهوری حذف یارانه بگیران آثار پیوست سیاسی و اجتماعی مثبت ندارد افزود: اساسا یارانه را از کجا معلوم به موقع بدهند دولت کسری بودجه دارد چطور می تواند از محل کسب درآمد یارانه بدهد بنابراین این طرح بر اساس منطق و علت تعریف شده واقعی نیست.

ارسال نظرات