مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان:

ثبت خانه تاريخي حكيميان زنجان در فهرست آثار ملي

خانه تاريخي حكيميان زنجان در فهرست آثار ملي ثبت مي شود.
کد خبر: ۸۶۵۷۸۴۱
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: یکی از خانه هاي تاريخي شهر زنجان كه در محله حق وردي از محلات قديم زنجان قرار دارد خانه حكيميان است که قدمت آن به اواخر دوره قاجار مي رسد و سال گذشته به موجب تفاهم نامه بين اداره كل راه و شهرسازي و اداره كل ميراث فرهنگي اين خانه در قبال مرمت و احياء به مدت 10 سال به ميراث فرهنگي استان جهت كاربري گردشگري و فرهنگي واگذار شده است.

یحیی رحمتی افزود: اين خانه تاريخي متعلق به اديب عزيزاله حكيميان است و بنا به بررسي ها و اطلاعات بدست آمده ايشان پزشك طب سنتي بوده است و گفته مي شود اجداد ايشان از شاگردان ابن سينا پزشك شهير شرق زمين بوده است.

وی اظهار کرد: پرونده ثبتي اين اثر تاريخي جهت ثبت در فهرست آثار توسط اداره كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان زنجان تهيه شده است.

رحمتی با بیان اینکه خانه تاریخی حکیمیان، با مساحت 1300 متر در آينده به يكي از مكانهاي ديدني استان زنجان تبديل خواهد شد خاطر نشان کرد: بنا بر مفاد تفاهم نامه، اداره كل راه و شهرسازي استان زنجان با ثبت اين اثر تاريخي در فهرست آثار ملي، موافقت كرده است.

ارسال نظرات