بازتاب گسترده بیانات امام جمعه اردبیل در رسانه های آذربایجان

بیانات آیت الله سید حسن عاملی درباره قره باغ در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل بازتاب گسترده ای در رسانه های آذربایجان بدنبال داشت.
کد خبر: ۸۶۵۷۹۱۱
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با اشاره به غائله قره‌باغ اظهار کرد: در این حادثه با ملت آذربایجان غمگسار هستیم و بر خود واجب می‌دانیم که از تمامیت ارضی آذربایجان و از بازگشت خاک این کشور دفاع کنیم.

وی افزود: حمایت از مظلوم، رکن اصلی در اهداف و مقاصد انقلاب اسلامی است، خواه این مظلوم در فلسطین باشد یا یمن یا عراق یا سوریه یا قره‌باغ یا نارداران یا بحرین و یا هر نقطه دیگری از جهان.

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: در صحت این سخن همین بس که مقام معظم رهبری فرموده‌اند که قره‌باغ، خاک اسلام است و برای هر کس در آن مکان اتفاقی بیفتد شهید محسوب می‌شود و همچنین فرموده دیگر ایشان که قره‌باغ پاره تن اسلام است و بایستی به دامن کشوری که از آن جدا شده برگردد.

عاملی با اشاره به اینکه هیچ کشوری مثل ایران برای آزادی قره‌باغ تلاش نکرده است بیان کرد: ما آرزوی حضور در جبهه قره‌باغ را داریم و من شخصا حاضرم در صورت فراهم شدن مقدمات، در جبهه قره‌باغ اداء دین نمایم.

پس از سخنان حضرت آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل ،نكات مهم این سخنان بسرعت در رسانه‌های آذربایجان انعكاس یافت.

بر همین اساس سایتهای خبری آپا،سومقایت فکت،مساوات،525 و یونیکال" جمهوری آذربایجان بطور گسترده ای بیانات امام جمعه اردبیل در مورد قره باغ را پوشش خبری دادند.

این رسانه ها همچنین بیانات آیت الله مجتهد شبستری امام جمعه تبریز و حجت الاسلام كاظم حافظ نيا امام جمعه آستارا در خصوص مساله قره باغ در نماز جمعه این هفته را بازتاب خبری دادند.

ارسال نظرات