تشریح اولویت های دانشگاه محقق اردبیلی در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی مهمترین اولویت های دانشگاه را در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل تشریح کرد.
کد خبر: ۸۶۵۷۹۲۲
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از ایسنا، دکتر گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در گفت‌و‌گویی، مهمترین اولویت دانشگاه محقق اردبیلی در سالجاری را ایجاد زمینه‌های لازم برای مشارکت دانشگاه و دانشگاهیان در تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه استان اردبیل عنوان کرد و گفت: در این راستا، بزودی نظرات مدون و مکتوب اساتید با عنایت به تخصص آنها جمع‌آوری و به ایده‌های برتر طی یک جشنواره جوایزی اعطا خواهد شد.
وی با بیان اینکه طرح‌های مصوب این جشنواره بصورت طرح اجرا خواهند شد، افزود: ما نهایت تلاش خود را به کار خواهیم بست تا اعتبارات لازم را برای این امر جلب و جذب کنیم.
صادقی اضافه کرد: همچنین انضباط مالی بیشتر در عین تامین منافع مشروع و قانونی کارکنان دانشگاه در برنامه ما خواهد بود.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در پاسخ به این سوال که برنامه اصلی دانشگاه محقق اردبیلی برای تولید دانش و علم در دانشگاه‌ و تبدیل آن به ثروت چیست، تصریح کرد: خود دانشگاه برای کسب ثروت شاید در اولویت نباشد، ولی شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز شرکت‌های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه را با جدیت بیشتری تقویت خواهیم کرد.
رئیس هیات‌ممیزه دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: یک پیشنهاد خامی هم فعلا در دست بررسی است و آن تاسیس یک شرکت بزرگ چند منظوره با سهامداری دانشگاه به میزان ۴۹ درصد است تا بتواند به عنوان یک شرکت خصوصی فعالیت کند، که این شرکت منتظرالتاسیس در پروژه‌های عمرانی، فناوری و سایر امور استان بصورت فعال وارد خواهد شد.
صادقی ادامه داد: طبیعی است که خصوصی بودن شرکت و استفاده از سرمایه‌های اشخاص حقیقی در کنار سهم دانشگاه، باعث چابک‌تر بودن آن خواهد شد و حضور دانشگاه در آن موجب سرریز شدن امکانات علمی و تکنولوژیکی دانشگاه در آن خواهد شد.
وی با اشاره به اقدامات دانشگاه محقق اردبیلی در زمینه زیرساخت‌ها، گفت: خوشبختانه مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه فعال است و امید می‌رود با مدیریتی پویاتر از گذشته نگذارد جوانان خلاق و خوش فکر ما در شرکت‌های مستقر در آن دچار وازدگی و دلسردی شوند. علاوه بر این، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه با تجهیزات پیشرفته آن در سالجاری به بهره‌برداری خواهد رسید و امیدوارم بتواند به نیازهای علمی و تکنولوژیکی بازار دانش‌بنیان استان پاسخ لازم را بدهد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های متعدد دانشگاه محقق اردبیلی با سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان، افزود: در حال حاضر منتظریم ببینیم مشتریان بالقوه ما چه نیازهایی دارند و همچون گذشته دست همکاری به سوی سازمان‌ها، شرکت‌ها و نهادهای عمومی دراز می‌کنیم و تمام سعی‌ خود را بعمل می‌آوریم تا این تفاهم‌نامه‌ها روی زمین نمانند.
صادقی تاکید کرد: اگر طرفین تفاهم‌نامه‌ها احساس کنند که مشکلی از سوی دانشگاه وجود دارد، حتما به بنده منعکس کنند تا نسبت به رفع آن اقدام کنیم.
ارسال نظرات