رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس آباد:

ثبت نام اعتکاف در شهرستان پارس آباد آغاز شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پارس آباد گفت: ثبت‌نام اعتکاف ماه مبارک رجب از امروز در شهرستان پارس آبادمغان آغاز شد.
کد خبر: ۸۶۵۷۹۲۴
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱

حجت الاسلام حسن باقری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از پارس آباد اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ماه رجب، ثبت نام از علاقمندان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف از امروز شنبه 21 فروردین ماه شروع و تا 31 فروردین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مراسم اعتکاف امسال در پارس آباد از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه جاری در دو بخش برادران و خواهران در دو مسجد شامل مسجد جامع و مسجد باب الحوائج (1) پارس آباد برگزار خواهد شد که برادران در مسجد جامع و خواهران در مسجد باب الحوائج (1) این شهر معتکف خواهند شد.

مسئول ستاد اعتکاف شهرستان پارس آباد با اشاره به نحوه ثبت نام گفت: ثبت نام جهت حضور در اعتکاف تنها از طریق مراجعه به دو محل اداره تبلیغات اسلامی پارس آباد (برای نام نویسی خواهران) و مسجد جامع (برای نام نویسی برادران) امکان پذیر است که علاقه مندان می توانند با مراجعه به این محل های تعیین شده برای معتکف شدن نام نویسی کنند.

باقری با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده برای معتکفین، گفت: برگزاری مراسمات میلاد حضرت علی(ع) و شهادت حضرت زینب(س)، محافل انس با قرآن، حلقه های معرفت با حضور مبلغینی از استان و شهرستان از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای معتکفین خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پارس آباد در پایان اعتکاف را مسیر و زمینه‌ای برای توبه و بازگشت به معنویت دانست و خاطرنشان کرد: این سنت اسلامی از معیارهای مهم حرکت به سوی معنویت است.

آئین معنوی اعتکاف امسال از 2 اردیبهشت ماه تا 4 اردیبهشت ماه با حضور اقشار مختلف مردم در مساجد بخش های تابعه شهرستان پارس آباد همزمان با سراسر کشور انجام می‌شود.

ارسال نظرات