معاون توسعه‌ي مشاركتهاي مردمي كميته‌ي امداد استان اردبيل:

30 مركز نيكوكاري جديد دراردبيل راه اندازي مي شود

معاون توسعه‌ي مشاركتهاي مردمي كميته‌ي امداد استان اردبيل از ايجاد 30 مركز نيكوكاري جديد و ساماندهي مراكز موجود به منظور استفاده‌ي حداكثري از ظرفيت هاي مردمي در سالجاري خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۸۴۲۸
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، صفر توحيدي بيان كرد: بازنگري در ايجاد تشكل‌ها و واحدهاي نيكوكاري و همچنين انجام برنامه‌هاي علمي و تحقيقاتي در اين خصوص از اهم فعاليت‌هاي حوزه‌ي توسعه‌ي مشاركتهاي مردمي در سال 1395 مي‌باشد.

وي با اعلام اينكه در حال حاضر 25 مركز نيكوكاري در سطح استان فعاليت دارند، افزود: مردم نيكوكار استان در سال گذشته نزديك به 38 ميليارد ريال به مراكز نيكوكاري مساعدت كرده بودند.

توحيدي با بيان اينكه 157 هزار نفر از خدمات مراكز نيكوكاري بهره‌مند هستند، اذعان كرد: 17 هزار حامي با مساعدت‌هاي نقدي و جنسي خود از اين تعداد افراد نيازمند حمايت مي‌كنند.

معاون توسعه‌ي مشاركتهاي مردمي كميته‌ي امداد استان اردبيل هدايت موثر برنامه‌هاي اطلاع رساني را موجب توسعه‌ي مشاركت‌هاي خيرين عنوان كرد و افزود: با استفاده از شيوه‌هاي نوين پرداخت صدقات و افزايش سطح دسترسي مردمي به مراكز و واحدهاي نيكوكاري از طريق فضاي مجازي و درگاه‌ها و پايگاه‌هاي اينترنتي امن نيز در جهت ارتقاء سطح همياري‌هاي مردم نيكوكار تلاش خواهيم داشت.

اين مقام مسئول به بازبيني در شناسايي نيازمندان و گروه‌هاي حمايتي اشاره كرد و گفت: در سالجاري به تعامل موثرتر با موسسات، ادارات، سازمان‌ها، نهادها و تشكل‌‌هاي مردمي در جهت هم‌افزايي هر چه بيشتر براي حل مشكلات نيازمندان خواهيم پرداخت.

وي در بخش پاياني سخنان خود از واگذاري صناديق صدقات به مراكز نيكوكاري سخن گفت و افزود: با واگذاري صناديق صدقات محلات به مراكز نيكوكاري تمامي مساعدت هايي كه از سوي اهالي محل در قالب صندوق صدقه جمع آوري مي شود با تشخيص و نظر اعضاي هيأت عامل مراكز صرف خانواده هاي تحت حمايت و نيازمند همان محل قرار خواهد گرفت.

گفتني است؛ مردمي كردن خدمات و بالابردن سطح اعتماد عمومي به كميته‌ي امداد يكي از اهداف اجراي اين طرح در سال جديد مي باشد.

ارسال نظرات