با حضور مسئولان استانی:

نهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در اصلاندوز برگزار شد

نهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز بخش اصلاندوز در محل مجتمع فرهنگی هنری کمیل این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۸۴۴۶
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، نهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز بخش اصلاندوز با حضور معاون اجرایی اداره نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل و هیات همراه،امام جمعه و بخشدار اصلاندوز،فرمانهان نظامی و انتظامی،مسئولان ادارات و همچنین خیرین نیکوکار این بخش در محل مجتمع فرهنگی هنری کمیل اصلاندوز برگزار شد.

"سید عباس مینایی"بخشدار و رئیس شورای آموزش و پرورش اصلاندوز ضمن خیرمقدم گویی به مدعوین مراسم گفت:یکی از عوامل موثر در افزایش کیفیت آموزشی ایجاد فضاهای آموزشی جدید و مقاوم است.

وی افزود:خیرین مدرسه ساز در فرهنگ سازی و توسعه فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی پیش رو هستند و خوشبختانه آنچه امروز شاهد آن هستیم،عشق و علاقه خیرین به مدرسه سازی است که سراسر کشور را فرا گرفته و بخش اصلاندوز به لحاظ برخورداری از مردمی متعهد و ولایتمدار ،جزء بخش های سرآمد در برخورداری از خیرین بومی در عرصه مدرسه سازی است.

بخشدار اصلاندوز با اشاره به نامگذاری سال 95 بنام سال اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد:دولت تدبیر و امید در راستای عملیاتی شدن منویات معظم له قدمهایی موثر برداشته است که امیدواریم اقتصاد مقاومتی از حالت شعاری به حالت عملی تبدیل شود.

مینایی مشارکت و همکاری مردم در امور عمرانی و برنامه ریزی بخصوص در امر مدرسه سازی را لازم و ضروری دانست و گفت:پروژه های نیمه تمام آموزشی در سطح بخش از جمله مدرسه اسماعیل کندی ،سالن ورزشی،4 باب نمازخانه و حصارکشی مدارس در روستاها از جمله مشکلاتی است که نیازمند همت مسئولان و خیرین بخش است.

وی با بیان اینکه در نوسازی مدارس منطقه با مشکلات جدی رو به رو هستیم افزود:یک باب مدرسه شبانه روزی دخترانه با اعتبار یک میلیارد تومان بصورت مشارکتی از سوی بنیاد برکت در قشلاق بایاندور در حال اجراست.

حجت الاسلام اسدزاده امام جمعه اصلاندوز هم در بیاناتی با اشاره به اهمیت ساخت مسجد و مدرسه در قرآن و اسلام خاطرنشان کرد:اسلام ساخت مدرسه را از مسجد ارجح تر دانسته چرا که علم به جامعه حیات می بخشد.

وی با تقدیر از تمام خیرین نیکو کار هم گفت:در امر مدرسه سازی مردم و خیرین باید مشارکت داشته باشند تا هم از ثواب آن بعنوان باقیات صالحات بهره ببرند هم اسباب شادابی دانش آموزان را فراهم سازند.

امام جمعه اصلاندوز خاطر نشان کرد:خیرین با ایجاد فضاهای آموزشی پیشگام هستند و در واقع این بزرگواران با خداوند معامله کرده اند و باعث توسعه آموزش و فرهنگ اسلامی در منطقه اصلاندوز شده اند.

حجت الاسلام اسدزاده اضافه کرد:بر اساس آیات قرآنی عجله و شتاب در کار خیر مورد تحسین قرار گرفته است و حضور خیران در این جشنواره را مایه برکت و رشد و تعالی امورات آموزشی و پرورشی می دانیم.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره بزرگ خیر مدرسه ساز مرحوم حسنعلی علیپور، امر مدرسه سازی را یک میراث ماندگار توصیف کرده که سعادت دنیوی و اخروی انسان را سبب می شود.

قدرت مهرآوران رییس مجمع خیرین مدرسه ساز منطقه اصلاندوز نیز با ارائه گزارشی درباره اقدامات انجام یافته در مدارس منطقه از جمله تعمیر،تجهیز و استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس و سایر اقدامات صورت گرفته از توجه مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان و مسئولان به این منطقه قدردانی کرد.

وی افزود:تعداد 20 مدرسه تخریبی در سطح بخش اصلاندوز وجود دارد که نیازمند بازسازی و تعمیر است که امیدواریم با مشارکت مسئولان و خیرین مدرسه ساز این امر محقق شود.

فتحی معاون اجرایی نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل در بیانات خود از ساخت بیش از یک هزار و 400 کلاس درس در سطح استان اردبیل طی سال گذشته خبر داد و گفت:در شهرستان پارس آباد با کمک خیرین تعداد 77 کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی همچنین از آغاز احداث مدرسه شبانه روزی در قشلاق بایاندور با اعتبار یک میلیارد تومان خبر داد و افزود:این مدرسه از هر لحاظ دارای مهندسی روز و با امکانات عالی احداث می شود که امیدواریم در طول یکسال شاهد افتتاح و بهره برداری آن باشیم.

فتحی گسترش فرهنگ مدرسه سازی در سطح جامعه با مشارکت خیرین،اطلاع رسانی اقدامات مجمع،تجلیل از خیرین مدرسه ساز منطقه و معرفی خدمات خیرین به جامعه را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی با اشاره به بلاتکلیفی مدرسه اسماعیل کندی هم گفت:این مدرسه که به لحاظ مشکل حقوقی راکد مانده با اعزام هیات ویژه نوسازی مدارس کشور به منطقه تعیین تکلیف شده و مشکل این مدرسه نیز حل خواهد شد.

معاون اجرایی نوسازی مدارس استان اردبیل با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حسنعلی علیپور از شخصیت خیر مدرسه ساز حاج مالک جعفر زاده مقدم و علی دایی نیز تجلیل کرد.

پخش کلیپ اقدامات انجام یافته مجمع خیرین مدرسه ساز و اجرای سرود دانش آموزان از دیگر برنامه های اجرا شده در این جشنواره بود.

ارسال نظرات