حاج صادق آهنگران مداح اهل بیت:

دو مولفه را باید جدی بگیریم اهداف قیام امام حسین (علیه السلام)، توجه به رهروان فرهنگ عاشورا

آهنگران مداح اهل بیت(ع) اظهارکرد: یکی از بارز ترین مصداق های توجه به رهروان فرهنگ عاشورا، ترویج و نشر ارزشها با برگزاری یادواره های شهداء و باز انتشار دلیر مردان شجاع و با بصیرت ولایت مدار، همراه با این گفتمان در جامعه می باشد.
کد خبر: ۸۶۵۸۴۷۲
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، حاج صادق آهنگران مداح اهل بیت (علیه السلام) به خبرنگار ما اظهار کرد: روی تقویت ارزشها در گذشته بسیارخون دل ها خورده شد تا امام خمینی (رحمه الله علیه) توانستند با بهره گیری و کمک گرفتن از آن مولفه های باور اعتقادی انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند، آن مولفه ی مهم فرهنگ عاشورا است.

وی در ادامه یادآور شد: نهادینه شدن فرهنگ عاشورایی در بسیاری از مردم ایران در آن زمان خفقان پهلوی، افتخار و نعمت انقلاب زمینه ساز با ولایت فقیه را خداوند رحمان بر ما هدیه داد ما که می خواهیم این فرهنگ هدیه شده سرور و سالار شهیدان امام حسین (علیه السلام) را پاسداری کنیم باید اهداف قیام امام حسین علیه السلام و در حال حاضر توجه به رهروان فرهنگ عاشورا سرلوحه اصلی کار قرار دهیم .

بلبل امام خمینی (رحمه الله علیه) تصریح کرد: برای این ما به نیکی از وجود افرادی همسو با فرهنگ عاشورا در آن دوران خفقان یاد می کنیم چون سخنرانان و مدیحه سرایان بصیر آن زمان به خوبی ماموریت و وظیفه انتقال فرهنگ عاشورایی را به مردم انجام می دادند و از هرفرصتی هرچند محدود استفاده ها می بردند که نتیجه اش شد همراهی با تفکر و گفتمان امام روح الله و امروز امام خامنه ای عزیز رهبر جهان اسلام، خوب است به این مولفه ها توجه کنیم.

عضو هیئت امناء هیات رزمندگان اسلام کشور عنوان نمود: قبل از انقلاب با فعالیت درست و متقن فعالان عرصه گفتمان به رهبری امام عظیم الشأن کار های لازم را انجام می دادن، مردم ما با فرا گرفتن فرهنگ عاشورا لیاقت خود را بالا بردند، محتوای انتقال داده شده از قبیل عدالت خواهی، ظلم ستیزی و… تقویت شد، نقش ولایت برجسته شد و منجر به پیروزی انقلاب اسلام ناب محمدی گردید و همچنان درصد این لیاقت داشتن ها با رخدادهایی چون ۸ سال جنگ تحمیلی سیر صعودی خود را ادامه و دنبال می کنند. الحمدالله.

آهنگران میهمان ویژه دومین یادواره شهداء گمنام شهرستان بندرلنگه خطاب به متولیان هیات ها ومسئولین تاکید کرد: درست است که هجمه های دشمن با ابزار رسانه افزون شده ولی بدانیم که آن ها تو خالی است ما فرهنگ عاشورا و آرمان مهدوی داریم.

وی ادامه داد: اگر روی تقویت ارزش ها که سابق روی آن بسیار زحمات کشیده شده تا این انقلاب به پیروزی و امروز به ثمر برسد تمرکز کنیم یعنی توجه به داشته های درونی بکنیم باید دو مولفه، تقویت باور اعتقادی به اهداف قیام امام حسین (علیه السلام)، توجه به رهروان فرهنگ عاشورا را جدی بگیریم.

حاج صادق بیان کرد: پس از انقلاب مشکلاتی همچون جنگ تحمیلی و امروز جنگ نرم و… داشته و داریم که بایستی بیشتر توجه بکنیم اما تربیت شدگان فرهنگ عاشورا همچنان مانده اند عاشورا را همه قبول دارند روی اهدافش و انتقال صحیح آن به نسل های آینده اهتمام بیشتری لازم است.

آهنگران به بیان مصداق هایی که باعث شد پس از انقلاب مشتاقان فرهنگ عاشورا افزایش یابند پرداخت و خاطر نشان کرد: در ۸ سال دفاع مقدس تجلی فرهنگ عاشورا نسبت به راه امام حسین (علیه السلام) بیشتر شد، مشتاقانی که با حلاوت این راه را می پذیرفتن کم نبوده و همچنان امروز نیز وجود دارند.

مسئول سابق هیات رزمندگان اسلام کشور و مداح برجسته کشوری افزود: مهال است در آن زمان شعری بخوانیم که اسم امام حسین (ع) در آن نباشد اگر می خواهیم خوب انتقال بدهیم فرهنگ عاشورا را راهی بجز توجه به رهروان این راه که شهداء هستند و پرچمدار امروز این گفتمان و تفکر یعنی اطاعت محض از ولایت فقیه زمان حضرت امام خامنه ای رهبر جهان اسلام نداریم.

مداح ارزشی کشور درادامه تصریح کرد: تجلیل و نشانه هایی از توجه به رهروان فرهنگ امام حسین علیه السلام با برگزاری همین یادواره های شهدا ، توجه به توصیه و موعظه ها و وصیت نامه های این عزیزان و… اطاعت محض از ولایت است.

حاج صادق آهنگران در پایان خطاب به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سپاه امام سجاد(ع) و همه جوانان گفت: جوانان امروز ما بهتر از ما می توانند فرهنگ عاشورا را انتقال بدهند اگر به این موضوعات بیشتر بپردازند یادواره هایی که برگزار می گردد بسیار موثر می باشد می توانیم بگوییم این برنامه ها کمتر از خود شهادت نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار