رئیس اداره هنری اداره ارشاد استان زنجان:

فراخوان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر در استان زنجان

فراخوان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر با هدف ارتقای سطح کیفی آثار در استان زنجان منتشر شد.
کد خبر: ۸۶۵۸۷۳۴
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران، شعبه زنجان در نظر دارد، در راستای سیاست‌های راهبردی خود با هدف ارتقای سطح کیفی آثار و ارتباط تماشاگران بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان زنجان را برگزار کند.

معراج کرمی افزود: جشنواره به جز بخش رقابتی میزبان آثار نمایشی در بخش‌های دیگری همچون میهمان، ویژه، جنبی و ... باشد.

وی تصریح کرد: همه آثار حاضر در بخش رقابتی جشنواره باید تا دو هفته پیش از برگزاری جشنواره استانی 95 حداقل بین پنج تا 15 اجرای عمومی در شهرستان محل تولید داشته باشند.

رئیس اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه بخش رقابتی جشنواره که برگزیدگان آن به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا خواهند کرد، صرفا اختصاص به آثار ایرانی خواهد داشت، گفت: جشنواره تئاتر استان به آثار تولید شده در طول یکسال تئاتر اختصاص دارد، از جمله همه گروه‌هایی که در حد فاصل زمانی پس از اتمام جشنواره تئاتر استان در سال 94 تا شهریور 95 تولید و اجرای نمایش داشته‌اند، می‌توانند متقاضی حضور باشند.

کرمی با بیان اینکه در جشنواره تئاتر استانی صرفا آثار صحنه‌ای مورد داوری و انتخاب قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: نمایش‌های حاضر در بخش رقابتی جشنواره نباید توسط همان گروه (کارگردان و یا بازیگران) در بخش رقابتی دیگر جشنواره‌ها از جمله جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای، سراسری و بین‌المللی شرکت کرده باشند.

وی با بیان اینکه ارائه مجوز کتبی نویسنده برای اجرای عمومی و شرکت در جشنواره به هنگام ارائه درخواست از سوی کارگردان الزامی است، اضافه کرد: هیئت انتخاب آثار متقاضیان شرکت در جشنواره را فقط به صورت اجرای صحنهای زنده بررسی خواهد شد.

رئیس اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: در صورتی که در هر مرحلهای از انتخاب آثار مغایرتی با بندهای پیش گفته اثبات شود، دبیرخانه جشنواره گروه نمایشی را از حضور در مرحله بعدی (استانی، فجر) باز خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره هیچگونه مسئولیتی در زمینه اسکان اعضای گروه‌های نمایشی در ایام برگزاری جشنواره نخواهد داشت، تصریح کرد: انتخاب هیئت داوران به عهده دبیرخانه جشنواره خواهد بود و هیئت داوران می‌توانند حداکثر دو اثر برای حضور در جشنواره تئاتر فجر به عنوان اثر برگزیده بدون اولویت انتخاب کنند و در صورتی که تعداد آثار اجرا شده در بخش رقابتی کمتر از هشت اثر باشد تعداد به یک اثر تقلیل پیدا خواهد کرد.

کرمی با تاکید بر اینکه ملاک اصلی انتخاب آثار و معرفی برای حضور در جشنواره تئاتر فجر دارا بودن کیفیت مقبول است، تصریح کرد: در صورت عدم احراز این شرایط توسط گروه‌های شرکت‌کننده هیئت داوران مختار است، هیچ گزینه‌ای نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه به همه گروه‌های نمایشی که موفق به ورود برای شرکت در جشنواره شوند، کمک هزینه پرداخت می‌شود، گفت: شرکت در جشنواره به منزله پذیرش همه مقررات جشنواره تئاتر است.

رئیس اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه متقاضیان برای شرکت در جشنواره باید فرم مربوط را تکمیل و به دبیرخانه جشنواره و یا ادارات تابعه ارسال کنند، گفت: فیلم اجرای صحنه‌ای عمومی در قالب DVD یا CD، پوستر و بروشور نمایش اجرا شده، مجوز اجرای عمومی صادره از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها، خلاصه نمایشنامه در یک صفحه A4 تایپ شده و ارائه مجوز کتبی نویسنده برای اجرای عمومی و شرکت در جشنواره از شرایط اختصاصی حضور در جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه آخرین مهلت ثبت نام در جشنواره تا 28 مرداد است، تصریح کرد: بازبینی حضوری نمایش‌ها 13 تا 16 شهریور‌ماه و زمان برگزاری جشنواره 23 تا 26 شهریور‌ماه خواهد بود.

ارسال نظرات