مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری:

تهیه طرح هادی برای 589 روستا در چهارمحال و بختیاری

استان طرح هادی را یکی از فعالیت‎های اساسی این اداره دانست و گفت: در استان چهارمحال و بختیاری 589 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد که طرح هادی برای تمام این روستاها تهیه شده است.
کد خبر: ۸۶۵۸۹۸۲
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری سهراب رئیسی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات استان با اشاره به عملکرد این سازمان در حوزه عمران روستایی اظهار کرد: در سال 94 طرح هادی در 24 روستا تهیه و بازنگری شد که اعتباری بالغ بر 720 میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزود: طرح‌های هادی افق ده ساله دارند که باید قبل از اتمام این زمان طرح‌ها مجدد مورد بازنگری قرار گیرد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای طرح روستایی در 308 روستای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته برای اجرای طرح روستایی در 308 روستای استان چهارمحال و بختیاری بیش از 777 میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیسی بیان کرد: طرح هادی روستایی در 163 روستا با اعتبار 145 میلیارد ریال انجام پذیرفته است که قدم بزرگی در مقاوم سازی مسکن‌های روستایی است.

وی به واگذاری زمین در روستاها اشاره کرد و اذعان کرد: در سال گذشته حدود248 قطعه زمین به واجدین شرایط واگذار شده است که هزینه دریافتی از این زمین‌ها برای آبادانی روستا هزینه می‎شود.

این مسئول با بیان اینکه نزدیک به 2300 جلد سند مالکیت روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان صادر شده است گفت: صدور 1838 جلد سند مالکیت شهری نیز یکی دیگر از فعالیت‎های این اداره در سال 94 بوده است.

وی از بازسازی و بهسازی مسکن روستایی و شهری خبر داد و عنوان کرد:1632 فقره بهسازی مسکن روستایی و شهری با اعتبار 244 میلیارد ریال در سال گذشته انجام گرفته است که 2536 فقره تسهیلات نیز برای بازسازی مناطق آسیب دیده روستایی با اعتبار 377 میلیارد ریال پرداخت شده است.

ارسال نظرات