مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل:

احیای هنرهای سنتی و قدیمی زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار

فریبا محمدلو گفت: احیای هنرهای سنتی در استان می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار به اقتصادخانواده ها نیز کمک کند.
کد خبر: ۸۶۵۹۰۹۴
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، فریبا محمدلو در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بانوان شهرستان نیر با بیان اهمیت کسب مهارت و توان افزایی در حوزه زنان و بانوان افزود: احیای هنرهای سنتی و قدیمی در استان می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار به اقتصاد خانواده ها نیز کمک شایانی کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: در سال جاری که از سوی رهبر فرزانه انقلاب با نام سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نامگذاری شده بانوان باید در عمل نقش خود را در تحقق این شعار نشان دهند.

وی افزود: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در چهار محور و حوزه برنامه ریزی و مسائل و مشکلات بانوان را مورد بررسی قرار داده که شناخت سیره فاطمی با حضور زنان فرهیخته و آموزش آن به صورت روان و سلیس به جوانان، تحقق شعار سال و توانمند سازی بانوان و فعال کردن سازمان های مردم نهاد برای کاهش آسیب های اجتماعی است.

محمدلو اظهار کرد: بانوان با توجه به توانمندی هایی که در زمینه های مختلف از جمله اقتصاد دارند مجریان خوبی برای شعار سال و اقتصاد مقاومتی خواهند بود که انتظار می رود مسوولان را در این امر کمک کنند.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم با اختصاص یک معاونت مستقل به نام معاونت امور بانوان برای اولین بار گام مهمی در شناسایی مشکلات زنان برداشته افزود: حضور بانوان در حوزه کار و فعالیت امروزه چشمگیر تر از گذشته بوده که نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به این مهم دارد.

احمدلو همچنین از برگزاری کمیته بانوان به صورت فصلی و یا ماهانه در شهرستان های استان خبر داد و گفت: از این طریق می توان مشکلات بانوان هر شهرستان را مورد بررسی قرار داده و به آنها رسیدگی کرد.

فرماندار نیر هم در این جلسه از راه اندازی بازارچه عرضه محصولات و تولیدات بانوان شهرستان در منطقه توریستی بولاغلار نیر خبر داد.

مهدی احمدی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) اسوه و الگوی کامل زنان مسلمان بوده و زنان باید آن حضرت را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

وی همچنین با اشاره به نقش زنان در جامعه اظهار کرد: امروز نقش زنان برجسته تر از گذشته شده و چالش های جدیدی زنان را نشانه گرفته و از این رو این قشر تاثیرگذار جامعه باید بیش از گذشته خود را تجهیز کرده و با استفاده از فرصت ها خود و خانواده را از تهدیدات مصون دارند.

وی افزود: ظرفیت فکری بانوان بالاست و باید از آنها استفاده شود.

ارسال نظرات