عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با «بسیج»:

دولت را با مصوبه حذف یارانه بگیران سه دهک از عزا درآوردیم!

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: دولت در شب پرداخت یارانه عزا دارد مجلس درصدد حذف یارانه بگیران سه دهک برآمد تا عزا و عروسی دولت تعدیل شود، این راهکار است تا دولت از عزا بیرون بیاید و جشن خود کفایی تولید را بگیرد.
کد خبر: ۸۶۵۹۴۳۵
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷

علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان و عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: ما در مجلس مخالف حذف سه دهک یارانه بگیر بودیم ولی به آنچه در صحن علنی رای می‎آورد احترام و قبول داریم.

وی با بیان اینکه یارانه در جهت جراحی اقتصاد بوده افزود: قرار بر این بود تا از طریق یارانه، یک سری هزینه در جهت درمان داشته باشیم ولی در شرایط کنونی بیمار جراحی شده را رها کردیم ؛نه جراحی تداوم دارد و نه بهبودی.

خسروی بیان داشت: دولت نتوانسته قیمت تولید انرژی را حقیقی سازد و رسیدگی به مردم کاهش یافته است از سوی دیگر تصمیم به حذف یارانه بگیران سه دهک دارد.

وی اذعان داشت:  بهتر بر این بود تا دولت بتواند یک سری راهکارهای دیگر به غیر از حذف یارانه پیدا کند ولی از آنجایی که دولت هر بار برای پرداخت یارانه کم می‎آورد چاره‎ای بر حذف یک سری از افرادی که درآمد بالای 3میلیون و 500 هزار ریال می‎گیرند نبوده است.

خسروی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری بسیج، مبنی بر حذف یارانه 24 میلیون نفر صرف اشتغال می‎شود یا نه اظهار داشت: آنچه مهم به نظر می‎رسد این است که نظارت مجلس بر دولت بیشتر شود؛ مبنا بر این است که درآمد ناشی از حذف یارانه در مسیر  تولید صرف گردد ولی دولت از پرداخت به افراد نیز خود را معذور و فاقد توانایی پرداخت خوانده است.

وی در خاتمه افزود: دولت در شب پرداخت یارانه عزا دارد مجلس درصدد حذف یارانه بگیران سه دهک برآمد تا  عزا و عروسی دولت تعدیل شود، این راهکار است تا دولت  از عزا بیرون بیاید و جشن خود کفایی تولید را بگیرد.

ارسال نظرات