خبرهای داغ:
مدیرکل راه‌آهن جنوب:

ایستگاه مسافری راه‌آهن ماهشهر آماده بهره‌برداری است

مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: کار ساخت پروژه ایستگاه مسافری راه‌آهن ماهشهر تمام شده و این پروژه آماده بهره‌برداری است.
کد خبر: ۸۶۵۹۴۶۴
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱

عبدالکریم درویش زادهدر گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج منطقه خوزستان، با اشاره به اهمیت ساخت این ایستگاه اظهارکرد: این طرح یکی از طرح‌های وسیع است و ساختمان و خطوط آن با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

وی با اشاره به پیگیری و رایزنی نماینده ماهشهر جهت هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی برای سفر وزیر برای افتتاح این ایستگاه، افزود: بخشی از اعتبارات این طرح از محل اعتبارات داخلی راه‌آهن و بخش دیگر با مشارکت شرکت عملیات غیر صنعتی پتروشيمي ماهشهر تامین و آماده بهره‌برداری شده است.

درویش زاده همچنین در خصوص وضعیت طرح‌های دوخطه راه‌آهن جنوب تصریح کرد: زیرسازی و ابنیه مسیر طرح دوخطه اهواز به اندیمشک به طول ۱۴۰ کیلومتر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون داشته است. پل رودخانه بالارود نیز با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد عملیات نهایی خود را طی می‌کند که در آینده‌ای نزديك تکمیل می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن جنوب ادامه داد: اعتبار کلی طرح دو خطه اهواز به اندیمشک ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است که حدود ۶۰ کیلومتر از این مسیر آماده ریل‌گذاری است.

وی بیان کرد: دو خطه مسیر نظامیه به میان دشت به طول ۳۷ کیلومتر و با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال بیش از ۷۰ درصد پبشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی داشته و بخشی از آن آماده ریل‌گذاری است که بخشی از اعتبارات آن از محل اعتبارات داخلی راه‌آهن و بخش دیگر از محل فروش سهام فولاد خوزستان تامین شده است.

درویش زاده همچنین با بیان اینکه طرح دوخطه راه‌آهناهواز به بندرامام به طول ۱۱۰ کیلومتر و اعتبار اولیه ۱۰۵۰ میلیارد ریال است، اظهار کرد: از این مسیر حد فاصل ایستگاه میان دشت به سربندر معادل ۸۱ کیلومتر آماده بهره‌برداری است و منتظر مسئولان راه‌آهن برای اعلام زمان افتتاح آن هستیم.

مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: روزانه ۸ رام قطار کار جابه‌جایی مسافران را از ایستگاه کارون به سربندر انجام می‌دهند که ظرفیت آن ۲۵۰۰ نفر است و با توجه به آماده شدن خط دوم، این ظرفیت قابل افزايش به دو برابر است که می‌تواند پاسخگوی تقاضای منطقه باشد.

درویش زاده با تاکید بر امکان دو برابر کردن ظرفیت جابه‌جایی بار گفت: به لحاظ بار عمده‌ترین بار موجود به محدوده میان دشت به بندر امام اختصاص دارد که زیرسازی و روسازي خط دوم در اين مسير به طول ٨١ كيلومتر انجام شده و آماده بهره‌برداري است. همچنين زيرسازي حد فاصل سربندر به بندرامام (ره) نیز آماده شده و بزودي عمليات ريل‌گذاري آن شروع خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها