اعتماد مقام معظم رهبری بزرگترین سرمایه جهاددانشگاهی

رئیس جهاد دانشگاهی استان علاقه و اعتماد مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را بزرگترین سرمایه این نهاد انقلابی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۶۵۹۶۳۶
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ وحید خلیلی اردلی در گفت‌گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در آبان ‌ماه سال 1369، با عنایت به شرایط جدید دانشگاه‌ها، این نهاد با رویکردی جدید به عنوان پلی ميان دانشگاه و بخش صنعتی، خدماتی كشور معرفی گردید اما سه وظیفه عمده انجام تحقيقات علمی و پژوهشی، فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی به‌عهده اين نهاد قرار گرفت.

وی با اشاره به عمومی و غیر دولتی بودن جهاددانشگاهی بیان کرد: با توجه به اهداف تأسیس این نهاد، برای گسترش تحقیقات، شکوفایی استعدادها، توسعه امور فرهنگی جامعه و گسترش طر‌ح‌هاي كاربردي و نيمه صنعتی از طريق پيوند با مراكز علمی و تحقيقاتی فعالیت‌های درخور توجهی انجام داده است.

این مسئول در ادامه گفت‌گو تمرکز متعهدانه نیروهای جهاد دانشگاهی استان را بر رعایت چهار اصل «تقوای الهی»، «قانون‌مداری»، «کار و تلاش نوآورانه و برنامه‌محور» و «ترویج و تعمیق روحیه‌ی جهادی و همدلی» مبتنی دانست و تأکید کرد: که شرط پیمودن راه شکوفایی و آبادانی جامعه، برون‌رفت از فضای مصرف‌کنندگی و تبدیل این فضا به یک خاستگاه مولّد علم و ثروت است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: این نهاد انقلابی و جهادی، ضمن حفظ استقلال فکری- جریانی خود، در انجام وظایف خطیرش، پیشگام بوده است.

جهاد دانشگاهی موعود مبارک انقلاب اسلامی است

وی از جهاد دانشگاهی با عنوان موعود مبارک انقلاب اسلامی دانست و افزود: جهاد دانشگاهی استان در سه حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگی به منظور کمک در پیشرفت استان در حال ایفای نقش است که تمام سعی ما برای انجام این مهم به بهترین نحو است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان، علاقه و اعتماد مقام معظم رهبری را از سرمایه‌های اصلی و افتخارات این نهاد عنوان کرد و وجود انبوه نیروهای انقلابی، دانشور و متخصص، برون‌داده‌های درخشان و کارنامه‌ی موفق را از برکات انقلاب اسلامی می‌داند.

خلیلی اردلی در بخش دیگری از این گفتگو، با اشاره به راه اندازی مراکز تخصصی در استان اظهار کرد: راه‌اندازی مراکز تخصصی مورد نیاز استان به عنوان اولین گام برای حرکت علمی و ساختارمند جزو اولویت‌های کاری جهاددانشگاهی استان است.

این مسئول اذعان کرد: اجرای الگوی ملی جهاد دانشگاهی در استان مبتنی بر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های اقلیمی، تخصصی‌ کردن و شغل محوربودن آموزش‌های کوتاه مدت و بلندمدت بر اساس نیازهای استان و ... یکی از دغدغه‌های همیشگی ما در این نهاد است.

وی با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: جهاد دانشگاهی با ورود جدی و برنامه‌ریزی شده در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری، فني و مهندسي، علوم انساني و اجتماعي، پزشكي و بهداشت و سلامت، كشاورزي، منابع طبيعي و محیط زیست، گستره‌های صنعتی و نیمه صنعتی امیدوار است بتواند تاثیر بسزایی در پشرفت استان و دست یابی به اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

ارسال نظرات