ماه رجب ماه استغفار و توبه است

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه سامان گفت: ماه رجب ماه استغفار و توبه است و مسلمان باید از این فرصت نهایت بهرمندی را ببرند.
کد خبر: ۸۶۵۹۶۶۶
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت السلام و المسلمین رضی در گفت‎‌گو با خبرنگار ما به حدیثی از پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) اشاره کرد که در این حدیث آمده است، بدانید ماه رجب، ماه خدا ،ماه شعبان ، ماه من و ماه رمضان ، ماه امت من است، هرکس یک روز از ماه رجب را روزه بدارد، مستحق رضوان الهی است و غضب الهی را خاموش کرده و خداوند دری از درهای جهنم را بر او ببند . . اگر کسی به اندازه تمام زمین طلا انفاق کند، برتر از روزه یک روز آن نخواهد بود.

وی با بیان اینکه روزه در این ماه از بسیار سفارش شده است گفت: امام کاظم (علیه السلام) می فرماید: رجب نام نهری در بهشت است که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین تر است، هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، خداوند از آن نهر به او خواهد نوشاند.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: رجب ماه عظیمی است که اعمال نیک در آن چند برابر و گناهان محو می شود، پس هر کس سه روز از این ماه را روزه بدارد ، بهشت بر او واجب می شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه سامان در ادامه صحبت‌هایش خاطرنشان کرد:امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: آنگاه که قیامت برپا می شود ، منادی الهی فریاد زند: " این الرّجبیون" یعنی کجایند آنان که ماه رجب را گرامی داشتند؟ از آن جمعیت گروهی برخیزند که نور جمالشان محشر را روشن نماید، بر سر آنان تاج های شاهی از دّر و یاقوت است، سمت راست و چپ آنان هزار فرشته است که به آنان افتخار می کنند، از طرف خداوند ندا می رسد که ای بندگان من! شما به اختیار خویش ، ماه رجبی را که من عظیم شمرده بودم، گرامی داشتید، پس بهشت گوارایتان باد .

رضی تصریح کرد: گرچه تمام ماه رجب نزد خداوند و اولیاء گرامیش، عزیز و ارجمند است، لیکن برخی اوقات آن، فضیلت ویژه دارد مثل اولین شب جمعه ماه رجب که لیله الرغائب است.

وی گفت: پیامبر اکرم(صل الله علیه و آله و سلم) می فرمایند: از اولین شب جمعه ماه رجب غافل نشوید، فرشتگان آن را لیله الرغائب می نامند، چرا که یک سوم زاز شب که گذشت ، هیچ فرشته ای نیست ، مگر اینکه کنار کعبه مشرف آیند، از طرف خداوند سبحان ندا می رسد که چه حاجتی دارید؟ عرض می کنند : خدایا روزه داران این ماه را بیامرز! خداوند می فرماید: آمرزیدم

ارسال نظرات