کمبود برگ «دوزبلاغ» در پایانه مرزی بیله سوار

مدیر پایانه مرزی بیله سوار گفت: میزان تردد ناوگان حمل و نقل از گمرک بیله سوار وآستارا بیش از 10هزار تردد در سال است اماکشور مقابل به 5هزار برگ دوزبلاغ در سال اکتفا می کند.
کد خبر: ۸۶۵۹۷۳۹
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، رضا پناهی مدیر پایانه مرزی بیله سوار در خصوص کمبود برگ دوزبلاغ در پایانه مرزی بیله سوار نیز گفت: میزان تردد ناوگان حمل و نقل شهرستانهای بیله سوار،آستارا بیش از 10هزار تردد در سال است که با توجه به نشست های مشترک بین مقامات دو کشور جمهوری آذربایجان و ایران،کشور مقابل به 5هزار برگ دوزبلاغ در سال اکتفا می کند.

پناهی گفت: در پایانه مرزی بیله سوار برگه دوزبلاغ به ناوگانی تعلق می گیرد که اولا ایرانی باشد و ثانیا محموله صادراتی داشته باشد .ولی در پایانه مرزی آستارا بخاطر اینکه حجم صادرات با ناوگان آذری زیاد هست .به این دلیل است که مصرف دوزبلاغ در شهرستان بیله سوار بیشتر از آستارا هست.

وی افزود: اگر آهنگ توزیع و میزان توزیع متناسب با نیاز باشد و مقامات دو کشور نیاز سنجی ناوگان حمل و نقل هر دو کشور را مد نظر قرار دهند قطعا کمبود برگه دوزبلاغ نیز در شهرستان رفع خواهد شد.

دوزبلاغ پولی است که کشور مقابل جهت عبور ناوگان حمل و نقل خود به طرف دیگر که بار راحمل میکند و از مسیرهای ارتباطی و جاده های آنجا استفاده میکند، پرداخت می نماید.

ارسال نظرات