ویژه برنامه شهادت امام هادی با عنوان «یاسین خوانی» در جعفرآبادمغان برگزار شد

ویژه برنامه شهادت امام هادی علیه السلام با همکاری حوزه مقاومت بسیج و پایگاه های مقاومت بسیج جعفرآباد در جوار مزار شهدای این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۹۷۴۲
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، به مناسب شهادت امام هادی علیه السلام و در جوار مزار شهدای جعفرآباد مراسم ختم سوره مبارکه یس به همت حوزه مقاومت بسیج شهید دستغیب و کانون فرهنگی هنری سعادت برگزار شد.

در این مراسم که همزمان با سالروز شهادت امام هادی علیه السلام و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین باقری امام جمعه شهر جعفرآباد ضمن بیان حدیثی از امام هادی علیه السلام به بررسی ابعاد قرآنی سود و زیان در دنیا و آخرت پرداخت.



باقری گفت: طبق فرمایش امام هادی علیه السلام؛ دنیا مانند بازاری است که عده ای در آن سود و منفعت می کنند و عده ای نیز دچار زیان می شوند. کسی که به قواعد بازار وارد باشد برنده و کسی که قواعد بازار را بلد نباشد بازنده است و خداشناسی و احکام و معارف دین هم قواعد این بازار است.



قرآن کریم در سوره والعصر زیانکاران و کسانی را که سود می برند را به ما معرفی می کند و می فرماید: انسان همواره در حال زیانکاری و از دست دادن سرمایه عمر خود است، مگر کسانی که با ایمان و عمل صالح جلوی این خسارت را بگیرند و از فرصت عمر و دنیا برای دنیا و آخرت خود سود و توشه ای بردارند.



باقری در ادامه افزود: ایمان بدون عمل و عمل بدون ایمان فایده ندارد واین دو به منزله مغز و پوسته یک دانه هستند که اگر با هم کاشته شوند رویش خواهد کرد و گرنه هیچ محصولی نخواهند داد. کسانی که بدون عمل فقط به رحمت پروردگار امید بسته اند و کسانی که بدون ایمان فقط از روی تظاهر و ریا عملی انجام می دهند، هر دو زیانکارند.



امام جمعه جعفرآباد شهدا را از جمله کسانی دانست که در بازار این دنیا سود کردند و برنده شدند و با ایمان و عمل صالح به رستگاری حقیقی رسیدند و همواره در نزد پروردگار زنده اند و بر زندگی ما اثر می گذارند و مثل ستاره مسیر و راه هدایت و سعادت را برای ما روشن می کنند.

ارسال نظرات