مدیریت بحران استانداری اردبیل:

فرهنگسازی برای آمادگی و مقابله با بحران اطلاع رسانی شود

مسعود امامی یگانه گفت: باید فرهنگسازی برای آمادگی و مقابله با بحران اطلاع رسانی شود و از کل اعتبارات مدیریت بحران استان یک چهارم اعتبارات به خلخال اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۶۵۹۷۶۶
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، مسعود امامی یگانه در اولین جلسه مدیریت بحران شهرستان خلخال در جمع مسئولین ادارات و اعضای کارگروه مدیریت بحران شهرستان خلخال گفت: فرهنگسازی برای آمادگی و مقابله با بحران باید اطلاع رسانی شود.

امامی اظهار داشت: توجه مدیران باید به هر چهار جنبه پیشگیری ، آمادگی ، مقابله و بازسازی معطوف شود.

امامی تغییر اقلیم منطقه و حوادث و قهر طبیعی را موجب خسارت به منطقه دانست و گفت: امسال بیش از 320 میلیارد تومان خسارت به استان اردبیل وارد شده است که بیشترین خسارات د رحوزه شهرستان مشکین شهر بود که با حضور استاندار د ر جلسه ای در شهرستان مشکین شهر مورد بررسی قرا رگرفت و نزدیک به 90میلیارد تومان نیز خسارات شهرستان خلخال است که در چندین حوزه بخش بندی شده و سرمازدگی ، سیلاب و خسارت منازل از بخش های مهم خسارات است .

وی گفت: در سال 1375 زلزله در اردبیل رخ داد و بعد از آن بحرانی در کار نبوده و حوادث بیشرین سهم را در خسارت ها داشته است.

وی کل اعتبارات مدیریت بحران استان را 11 میلیارد عنوان و گفت : یک چهارم این اعتبارات به شهرستان خلخال اختصاص یافته است.

مدیر کل بحران استانداری اظهار داشت: در هفته آینده که در نزد آقای نجاز در وزارت کشور حضور خواهیم یافت انشالله مشکلات استان اردبیل به طور مفصل در حوزه بحران مطرح و خواهان اعتبار بیشتر برای جبران خسارات در حوزه حوادث خواهیم بود.

امامی یگانه در پایان بخش سخنان خود گفت: صندوق های بیمه کشاورزی امسال از کشاورزان 180 میلیارد تومان پول گرفت آند و در مقابل باید 250 میلیارد تومان باید خسارت دهند و باید فرهنگ استفاده از بیمه در روستاها با تلاش بخشداران و اطلاع رسانی به آنان انجام شود.

وی از تلاش های فرماندار خلخال و مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل در حوزه مدیریت بحران تقدیر کرد.

در این جلسه احمد قنبری بخشدرای مرکزی با اشاره به سیلاب و بارندگی های اخیر به خسارت های وارد شده به راه های روستایی ، جاده بین مزارع ، باغات و میوه های سردرختی و تخریب پل و روستای ترازوج اشاره کر د وخواستار توجه ویژه مدیریت بحران استان به وضعیت پیش آمده شد.

در ادامه وحید کنعانی بخشدار شاهرود خلخال با اشاره به خسارات باغات گردو زردآلو در بخش شاهرود خواستار جبران این خسارات از طریق حمایت دولتی و جهاد کشاورزی شد د و گفت: در بحث سیلاب نیز دو منطقه در شهر کلور باید با اعتبارات تخصیصی به شهرداری رفع شود و در بحث روستای کهل خطر سیلاب جاده روستا را تهدید کرده و هر چند با حمایت اداره راه و شهرسازی این مشکل به طور مقطعی حل شده ونیازمند توجه است .

کنعانی گفت : در روستای لرد نیازمند تکمیل دیوار حائل روستا و تقویت پل های روستایی هستم و در بارش اخیر سیلاب به منازل شخصی و سالن ورزشی روستا خسارت زد.

در پایان پیمان مظفری بخشدار بخش خورش رستم خلخال با اشاره به مشکلات سرمازدگی در روستاهای بخش خورش رستم گفت: از سوی دیگر بحران تب برفکی احشام روستائیان را تهدید می کند وی خواستار جدیت دامپزشکی شهرستان خلخال در بحث تسریع در رسیدگی به امورات کشاورزان منطقه شد و گفت هیچ گونه خساراتی نیز از سال های گذشته به اهالی پرداخت نشده است.

پیمان مظفری اظهار داشت: حمله گرگ به احشام روستائیان وتخریب منازل روستائیان در بارش و زلزله ازدیگر حوادث در روستاهای خورش رستم بوده که کتبا به فرماندار شهرستان و مدیریت بحران ارسال شده و مردم منتظر حمایت های دولت در بخش کشاورزی وسایر بخش ها هستند.

ارسال نظرات