مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان مطرح کرد

اجرای 5300 طرح اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی

بسیج سازندگی استان کرمان از سال 92 با ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی در زمینه های مختلف تولیدی تاکنون بالغ بر 5300 طرح اجرا کرده است
کد خبر: ۸۶۶۰۲۹۸
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  حجت الله پاداش، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان  در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی گفت : امیدواریم  با اقداماتی که در مجموعه بسیج و بسیج سازندگی در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام می شود تاثیر گذار باشیم

وی با اشاره به شعار امسال که با عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل افزود : در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری  باید از چالشهایی که پیش روی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است جلوگیری کنیم.

پاداش اذعان داشت : کارا نبودن نظام مالیاتی ، پایین بودن بهره وری نهادهای تولید ، الگوی نادرست  مصرف ، نا کار آمد بودن نظام مالی و بانکی، عدم امنیت غذایی ، وابستگی به واردات کالاها و نهادها ، عدم سرمایه گذاری کافی در بخش های تولیدی از جمله چالش هایی است که  از گذشته پیش روی اقتصاد ایران بوده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی تحریم ها را چالش جدید اقتصاد ایران عنوان کرد و افزود: اضافه شدن تحریم ها به مشکلات اقتصادی کشور باعث شد یک سری سیاستها تحت عنوان اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شود .

عنصری به نام نفت و کمرنگ شدن تولید، اقتصاد را فلج کرده

وی افزود :  هرزمان  بحران های مرتبط با این چالشها عمیق می شد عنصری به نام نفت و صادرات به میان می آمد که نگذار د اقتصاد ایران فلج شود و در این میان تولید؛ نقش چندانی در کشور نداشت و سهم اندکی در توسعه کشور از خودش به جا گذاشته بود.

این مقام مسئول ادامه داد : با وجود چالش های اقتصادی؛ بخش نفت یک پوشش مناسبی برای نادیده گرفتن بحران های مختلف اقتصادی بود و به نوعی می توان گفت نفت می تواند در برخی مواقع چالش ها را پوشش دهد و به نوعی کاتالیزور مناسبی برای ترکیبات اقتصادی باشد .

وی با اشاره به رهنمودها و تاکیدات  مقام معظم رهبری در خصوص توجه به اقتصاد مقاومتی به عنوان شاه کلید مشکلات اقتصادی کشور، افزود : مقام معظم رهبری در مقاطع زمانی مختلفی به اشاره به این چالشها،  تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را توجه به تولید داخلی عنوان کردند ولی متاسفانه این رهنمود ها اقتصاد ایران  را از خواب غفلت بیدار نکرد.

پاداش در ادامه تصریح کرد: متاسفانه کار به جایی رسید که صادرات نفت در کشور ما دچار مشکل شد  و دراین مقطع بود که بسته کامل سیاستهای اقتصاد مقاومتی مشتمل بر راهکارهای مورد نیاز برای مبارزه با چالشهای اقتصادی در قالب سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری خطاب به روسای سه قوه ابلاغ شد.

اقتصاد بدون نفت و استفاده از ظرفیت داخلی تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان افزود: بسته اقتصاد مقاومتی با تاکید بر اقتصاد بدون نفت و استفاده از ظرفیتهای داخلی  برای تولید داخلی و مردمی کردن اقتصاد، راهکار خوبی برای رفع مشکلات اقتصادی است که به واسطه آن مشکل تورم و اقتصاد را می توان بر طرف  کرد.

وی اذعان کرد: مشارکت مردم با دولت باعث بهبود بهره وری و افزایش اشتغال می شود و به نوعی درخواست های ده گانه مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کند.

پاداش با تشریح رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی ، اظهار کرد: اولین موضوعی که رهبر انقلاب می فرمایند این است که طرح کلی اقتصاد مقاومتی که یک نقشه راه است باید به برنامه تبدیل  شود که  اگر این چنین شد حماسه اقتصادی به معنی واقعی کلمه به وجود خواهد آمد .

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان دو دیدگاه را برای صحبت های مقام معظم رهبری عنوان و ابراز کرد: در مرحله نخست نگاه  ما به پیشرفت اقتصادی باید از ظرفیتهای درون کشور و با استفاده از توان مردم تامین شود و با توجه به اینکه تا کنون از این ظرفیتها  به درستی استفاه نشده است برای تحقق اقتصاد درون زا باید به آن توجه ویژه ای شود.

وی اظهار داشت : اقتصاد درون زا اقتصادی است که مایه و ماده خود را از درون و امکانات کشور و از توانایی های مردم به دست  می آورد  لذا شناسایی استعدادها و ظرفیتها و به کار گیری درست آ ن ها باعث رشد اقتصادی کشور می شود.

پاداش نگاه به بیرون از مرزهای کشور برای پیشرفت اقتصادی را دیدگاه دوم برخی از افراد برشمرد و ادامه داد:  معتقدان به این دیدگاه می گویند سیاست خارجی باید تغییر پیدا کند  تا اقتصاد کشور درست شود که لازمه این امر کنارآمدن با مستکبران است که  در کنار آن باید تحقیر قدرتهای  مستکبر را در بخش های گوناگون بپذیریم.

مسئول بسیج سازندگی کشور تاکید کرد: شرایط امروز کشور به خوبی به ما نشان داده است که دیدگاه دوم کاملا  غلط و بی فایده است.

این مقام مسئول با اشاره عملکرد بسیج سازندگی استان در خصوص تاکیدات مامم معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی، خاطر نشان کرد:  از سال 92 سازمان بسیج به صورت عملیاتی با استفاده از ظرفیتها و همچنین اعتبارات داخلی سازمان بسیج که نزد بانک مهر اقتصاد است با کمک تمامی بسیجیان بی ادعا که در همه عرصه ها پیشتاز بودند در راستای  تولید داخلی و امنیت غذایی اقدام کرده است.

وی  واگذاری وام به مردم  و بسیجیان  تحت عنوان وام اقتصاد مقاومتی را از جمله اقدامات بسیج سازندگی برشمرد و افزود: بسیج سازندگی استان کرمان در سال 92 در چهار عرصه ماهی ، مرغ بومی  ، قارچ ، کود ورمی کمپوست با جذب بیش از 12  میلیارد تومان، هزار و 300 طرح اقتصاد مقاومتی  ایجاد کرده است.

پاداش ادامه داد : سال 1393 با جذب قریب 15  میلیارد تومان  هزار و 800 واحد اقتصاد مقاومتی در 12 عرصه صورت گرفته که نسبت به سال 92 پیشرفت داشته است .

مسئول بسیج سازندگی استان  گفت : در سال 94 با توجه به اهمیت و دغدغه مقام معظم رهبری  در صنایع تبدیلی در روستاها با ورود به واگذاری دستگاه ها  به مردم مثل خشک کن ، پودر کن ، گوهر تراشی ، بافندگی ، فرآوری لبنیات ، ترشی جات و شوری جات ، مربا حدود 16 عرصه اقتصاد مقاومتی و  12 عرصه صنایع تبدیلی بیش از 2 هزار و 200طرح اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی را با اعتباری بالغ 21 میلیارد تومان راه اندازی نموده ایم .

مسئول بسیج سازندگی خاطر نشان کرد : امسال با توجه به تاکید مقام معظم رهبری ورویکرد سازمان  بسیج سازندگی و بسیج مستضعفین به دنبال دو قطبی نمودن صنایع تبدیلی در روستاها بر اساس تولیدات خصوصا محصولات کشاورزی هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات